Award stemmen zijn geteld
Latijn
|
Amelieee! Klassenoudste Griffoendo Posts: 291 Offline! |
LatijnHallo allemaalZoals jullie al vaak hebben kunnen lezen in de boeken, is zowat elke spreuk van het Latijns afgeleid. Ook verscheidene namen en andere dingen krijgen een Latijnse benaming. Ik vroeg me af of hier veel leerlingen zitten die Latijn volgen, zoals ik, en of ze het leuk vinden om al die dingen te kunnen ontcijferen. Ik vind het echt geweldig, eindelijk heeft die dode taal zijn voordelen. ---------------------------------------- ![]() Bekend om zijn dapperheid, Ja ridderlijkheid en durf en lef, Is wat Griffoendors onderscheidt. |
|
arnor Hoofdmonitor Zwadderich Posts: 684 Faunaat: Hippogrief Offline! |
Ik doe nu nog geen latijn, (is ook onmogelijk in de basisschool ) maar ik zou het ontzettend graag doen. En inderdaad, eindelijk heeft die dode taal zijn voordelen.Maar niet alle spreuken zijn van het latijn afgeleid. BV Wingardium Leviosa. Wingardium komt van het Engelse woordje wing dat vleugel betekend, dus het is normaal dat deze spreuk dingen laat vliegen... ---------------------------------------- ![]() ...Light may be useful if there's darkness... ...It's all about blood... |
|
|
harrypotterenzweinstein Klassenoudste Griffoendor Posts: 446 Offline! |
Latijn lijk me moeilijk. Ik heb wel is een schoolboek gezien. Alleen ik snapte er helemaal niks van. Maar het lijk me wel leuk om te kennen! ---------------------------------------- ![]() Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus!! Ik zoek buton 193,231,259,261en 277 Help!! |
|
|
JasperPotter Schoolhoofd Moderator Griffoendor Posts: 1.092 Faunaat: Hippogrief Offline! |
Ikzelf zit wel op een school waarop je het VRIJWILLIG kan volgen... Ikzelf dacht dat het misschien wel leuk kon zijn, dus ging naar de eerste paar lessen. Wat bleek, ik snapte er geen biet van, en was dus weer net zo snel het lokaal uit verdwenen als ik er gekomen was. Ikzelf vind het dus een moeilijke taal, en had er geen zin in om er veel tijd en moeite in te steken om alles te gaan leren snappen, en ben er daarom mee gestopt ![]() ---------------------------------------- ![]() Ik kan hier een heel verhaal neerzetten maar dat doe ik niet ![]() |
|
|
lovelylife Dreuzel Ravenklauw Posts: 4 Offline! |
Ik heb al twee jaar latijn en ik zou je graag willen helpen, als je dat wilt? ---------------------------------------- |
|
|
elazpaardengek 2de jaar Griffoendor Posts: 71 Offline! |
Jaaa, ik heb ook Latijn (en Grieks, maar Grieks ga ik laten vallen). Soms als je zo'n spreuk ziet, denk ik echt van 'Hé, die ken ik!' en dan ga ik hem dus vertalen enzo. Vind ik erg leuk om te doen :D ---------------------------------------- ![]() |
|
|
supernijntje Schoolhoofd Ravenklauw Posts: 1.137 Faunaat: Meermens Offline! |
Zelf heb ik ook Latijn gevolgd, maar ik had al vrij snel door dat die dode taal mij absoluut niet aanstond (daarom dat ik er geen zak meer voor heb gedaan ) en al zeker niet het ontleden van woorden en al die dingen. Het enige wat mij wel aansprak was uiteraard de cultuur Als ik nu de boeken lees van Harry Potter interreseert het mij helemaal niet van welke Latijnse benaming die spreuk of die bepaalde naam afkomstig is, voor mij part mogen de herkomsten van die benamingen uit het Turks of Chinees komen dat maakt voor mij althans helemaal niet uit. Als je het kan ontleden is het misschien wel fijn voor sommige mensen, maar het geeft in mijn ogen geen meerwaarde aan het verhaal. ---------------------------------------- She walks in beauty, like the night... |
|
|
LiSanneCullen Hoofdmonitor Ravenklauw Posts: 568 Faunaat: Hippogrief Offline! |
Ik zit nu in 2gymnasium, en ik heb dus latijn. Ik vind het wel erg leuk om die spreuken te ontcijferen, maar verder haat ik latijn. ---------------------------------------- ![]() What nobody, nobody knows... |
|
|
PaulHP Dreuzel Griffoendor Posts: 0 Offline! |
die tekst die onder het logo van zweinstein staat.. een vriend van me heeft het ooit opgezocht. draco dormiens nuquam titilliandus= kietel nooit een slapende draak. ---------------------------------------- ![]() # |
|
|
Hermelien Griffel R 3de jaar Griffoendor Posts: 88 Offline! |
Ik doe wel Latijn en dat is echt super handig bij dit soort dingen maar ook bij andere maar het is ook wel een taal waarvan ik soms denk: zonde van mijn tijd! ---------------------------------------- ![]() |
|
|
gryffindorx 5de jaar Griffoendor Posts: 154 Offline! |
Ik heb Latijn, maar ik vind het echt een annoying vak en ik heb er echt de pest aan haha. Dus ik ben er eigenlijk ook niet zo goed in.. Anders probeerde ik ze wel te ontcijferen. ---------------------------------------- ![]() Potterhead until the very end. |
|
Navigatie:
1

) maar ik zou het ontzettend graag doen. En inderdaad, eindelijk heeft die dode taal zijn voordelen.

) en al zeker niet het ontleden van woorden en al die dingen. Het enige wat mij wel aansprak was uiteraard de cultuur
Als ik nu de boeken lees van Harry Potter interreseert het mij helemaal niet van welke Latijnse benaming die spreuk of die bepaalde naam afkomstig is, voor mij part mogen de herkomsten van die benamingen uit het Turks of Chinees komen dat maakt voor mij althans helemaal niet uit. Als je het kan ontleden is het misschien wel fijn voor sommige mensen, maar het geeft in mijn ogen geen meerwaarde aan het verhaal.