Het HPT-verhaal: Deel 8, hoofdstuk 5 nu online GEZOCHT (Zie topic!)

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 14-08-2009 20:27:56

Het HPT-verhaal: Deel 8, hoofdstuk 5 nu online GEZOCHT (Zie topic!)

Om misverstanden te voorkomen en als tip van een van de moderators hier. Aanmelden is NIET meer mogelijk!

Inleiding
Na een tijd lang geschreven te hebben, nieuwe personages van zowel leden als zelfverzonnen personages een leuk hpt-verhaal geschreven te hebben, besloten we het oude verhaal te stoppen en een nieuwe te openen dit met de volgende redenen: De meeste schrijvers waren niet meer actief en schreven af en toe een klein stukje, waardoor ik gedwongen was om te moeten schrijven en als ik het niet doe, dan gebeurt er verder niks. Er waren veel leden die waren aangemeld waren, maar allang niet meer of nauwelijks actief zijn en hat daar niet echt leuk is om over te schrijven en het nieuwe schooljaar begint bijna, dus een uitstekende gelegenheid om daar ook een verhaal over te schrijven!
P.S. Je hoeft NIET bekend te zijn om mee te mogen doen en ook hoef ik je niet te kennen!!

GEZOCHT
Schrijvers!
Zoals ik al net heb laten weten zijn de schrijvers die in het begin zich hadden aangemeld om mee te schrijven, gestopt en daarom ben ik op zoek naar schrijvers! Voel je je geroepen om mee te schrijven aan dit verhaal? En wil je eindelijk anderen jouw creatieve kant laten zien? Stuur mij dan een uiltje met daar in de volgende punten:
- Titel: Aanmelding schrijver hpt-verhaal
- Argumenten: Waarom wil je schrijven aan dit verhaal? (Geef goeie argumenten en onderbouw die. Als iemand zegt, gewoon omdat ik dat wil, daar hebben we niet veel aan).
- Voorbeeld: Stuur een voorbeeld van minstens 500 woorden om te kijken of je goed en prettig schrijft. Let op! Dit stukje moet gaan over een of meerdere personages van dit verhaal, ook moet het een beetje kloppen met dit verhaal. Dit omdat ik dan kan kijken of jouw ideeën, schrijfstijl e.d. goed bij die van mij passen.
- Personage: Wil je dat jij als schrijver deel uit maakt van het verhaal? Vul dan het lijstje in wat hieronder staat!
Ook moet je even melden of je veel tijd hebt of weinig tijd om te schrijven zodat ik daar rekening mee kan houden!
Medeschrijvers (zij zullen wel eens een stukje plaatsen, maar niet zonder míjn toestemming!)
- Cousity
- Freestylehonor
- ?

Ook worden er nog gezocht:
Bètareaders:
Ik had laatst aangegeven dat ik twee Bètareaders heb. Helaas zijn ze niet altijd tegelijk online en zat ik te denken dat een derde Bètareader nog wel erg handig zou zijn. Ik zal kort toelichten wat een Bètareader doet.
Een Bètareader is iemand die een geschreven verhaal van iemand controleert en met name let op de spelling en grammatica van dat verhaal. Ook wordt er veel gelet op de zinsbouw. Dus ben jij goed in de Nederlandse grammatica en spelling? Twijfel dan niet en lees het onderstaande bericht goed door! (daarin staat namelijk wat je moet doen om Bètareader te worden.
Voor wie: voor iedereen die goed in spelling en grammatica is.
Wat moet je doen: Je moet eerst een uiltje sturen met daarin dat jij hieraan wilt deelnemen. Vervolgens stuur ik jou een stukje tekst door met hier en daar fouten die jij moet verbeteren. Aan de hand daarvan kijk ik of ik je geschikt vind of niet.
Mede-Bètareaders:
- Cousity
- Jesskuu

Einddatum: als ik iemand heb gevonden (of twee mensen) dan pas zijn de inschrijvingen gesloten!

Aanmelden enzo…
Dan nu natuurlijk het belangrijkste! Aanmelden om in het bekendste verhaal van hpt te kunnen komen! Maar hoe doe je dat nou? Gewoon door simpelweg het volgende lijstje in te vullen:
Naam personage:
Leeftijd personage:
Afdeling personage:
Vrienden/vriendinnen:
Uiterlijk personage:
Overige kenmerken:
Uil dat naar mij met als titel: Aanmelding personage hpt-verhaal en je bent lid!
Je vraagt je vast wel af waarom je niet gewoon een berichtje kan plaatsen? Ik heb er namelijk voor gekozen dat dit overzichtelijker is dan dat ik een reactie plaats en dat er dan weer een aanmelding komt en dan pas weer reactie op het stukje zelf!
Vanaf vandaag (19-10-09) is Aanmelden NIET meer mogelijk!

Snap je niet helemaal hoe je het lijstje in moet vullen of heb je geen idee wat je in wilt vullen? Geen punt! Ik doe het voor!
Voorbeeld
Naam personage: Sarah
Leeftijd personage(+eventuele geboortedatum)/het jaar waar hij of zij in zit: 17 jaar geboren op 28 decemeber en zit in het 6e schooljaar.
Afdeling personage: Zwadderich
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die dat maar wilt zijn
Familieleden op Zweinstein?: Ja/Nee… Zo ja, wie dan….
Uiterlijk personage: Niet erg lang, groen/bruine ogen, normaal postuur en donkerblond haar tot haar schouders.
Overige kenmerken: Ze is een jager in het Zwerkbalteam van Zwadderich en is uitzonderlijk goed in Bezweringen maar kan totaal geen Waarzeggerij of dreuzelkunde. Ze is sluw en is een echte feestmaker en is een beruchte Zwadderaar waar de meeste Griffoendors en andere leerlingen voor vrezen.

Zoals je ziet heb ik wel mijn echte naam en leeftijd ingevuld, maar de rest heb ik zelf verzonnen (wat vrij logisch is), maar je hoeft niet je echte naam in te vullen. Je kan ook een andere naam invullen, zo had ik bijvoorbeeld in kunnen vullen dat ik Marie heette. Wat je ook kan doen bij vrienden/vriendinnen is bestaande leden als vrienden nemen, of zelfbedachte namen. Ofwel er is genoeg keuze! En nog een ding bij overige kenmerken kan je onder andere neerzetten of je hoofdmonitor/klassenoudste wilt zijn of dat je ergens juist heel goed in wilt zijn of juist helemaal niet! Er is daar van alles mogelijk zo is het wel handig om bij overige kenmerken een karakterbeschrijving te vermelden.

Overzicht Personages:
Naam personage: Mouse
Leeftijd personage: 17
Vrienden/vriendinnen:
Uiterlijk personage:
- Lang zwart stijlhaar (tot schouderbladen)
- Bril
- Bruine ogen
- Bleke huid
- Lengte: ong. 1.80 m
Overige kenmerken:
- Houd van Zwarte kleding
- Rustig persoon
- Houd zich liever ver van andere personen weg

Naam personage: Yannick of cousity
Leeftijd personage: 16
Afdeling personage: Griffoendor Vrienden/vriendinnen: Daniëlle, Maryke, hermelienfan!!, soewz, Golddyna, krikri
Uiterlijk personage: lang bruin haar, grote neus( lol ), groene met donkere vlekken ogen (ook wel Hazel genoemd), 1m 70, 80 killo(ja ben moddervet )
Overige kenmerken: luisert naar metal muziek, kan soms wel eens agressief uit de hoek komen, houdt van slangen en canines( wolfachtigen en hondachtigen), kan wel om een mopje lachen, is meestal degene die het mopje maakt, kan niet tegen verwijten over zijn vriendin en wordt dan rap agressief en opvliegend. Breed gebouwd en redelijk sterk, kan niet lang hard lopen maar goed in spurten, doet aan boogschieten( in het echt dan ) en tjah, meer weet ik niet, als je nog wat wilt weten contacteer me maar :)

Naam: Janice
Leeftijd: 16
uiterlijk: Half-lang, donkerbruin haar, groen-blauwe ogen en niet super mager, maar ook niet dik.
Vrij strakke kaaklijn en mooi gevormde ogen, neus lippen en mond.
Innerlijk: Janice is een beetje verlegen af en toe, maar knettergek als ze zich thuisvoelt. Het lijkt wel alsof ze nooit energie tekort heeft!
Ze is wat onzeker af en toe.

Naam personage: Maryke
Leeftijd personage: net zo oud als Daan (16)
Afdeling personage: Ravenklauw
Vrienden/vriendinnen: iedereen die vriendjes wil zijn
Uiterlijk personage: 1m72, blond lang haar, blauwe ogen, normaal postuur
Overige kenmerken: slim, altijd vrolijk, lacht veel, rustig, verlegen, sarcastisch, plaagt graag (en dan met name Danielle ), betrouwbaar, gevoelig. Zit in zwerkbalteam van Ravenklauw als jager.

Naam personage: Daniëlle
Leeftijd personage: net zo oud als Maryke (dat is dus 16!)
Vrienden/vriendinnen: iedereen die vrienden met me is
Uiterlijk personage: 1m73, kastanjekleur lang haar, blauw-groeneogen, normaal postuur
Overige kenmerken: Is bijna altijd vrolijk en lacht daarom ook bijna altijd! Is slim maar gebruikt dat niet altijd voor de beste dingen. Heeft bijna een abbo op nablijven. Plaagt veel waar Maryke vaak het slachtoffer is
Is zoeker in het zwerkbalteam van Ravenklauw

Naam personage: Suuz
Leeftijd personage: 18
Afdeling personage: Griffoendor
Vrienden/vriendinnen: niemand in het bijzonder. Kan met iedereen wel opschieten.
Uiterlijk personage:
- donkerblond haar
- groene ogen
- 1.62 groot
- 50 kilo
- sproetjes rond de neus
- lange wimpers.
Overige kenmerken: Lief voor mensen die lief voor haar zijn. Is dapper maar wel een einzelgängertje, voelt zich vaak niet begrepen.
Is slim, veel boekwijsheden.

Naam personage: Yrla
Vrienden/vriendinnen: Martijn, Suuz, Sarah, Malinka, Zeffie..
Uiterlijk personage: Euhm, lang stijl blond haar, best klein, donkerblauwe ogen.
Overige kenmerken: Vrolijk, snel pratend, verlegen...floept er teveel opmerkingen uit, houd van discussies.

Naam personage: Spyro
Leeftijd personage: 15
Vrienden/vriendinnen: Kaatje, saar, yvette, sterre, sjoerd, Faile, Jan iemand vergeten?...
Uiterlijk personage: groot voor zijn leeftijd, lang bruin haar, blauwe ogen, bril.
Overige kenmerken: Kan goed luisteren

Naam personage: sterre
Leeftijd personage: zit in het derde jaar
Afdeling personage: ravenklauw
Vrienden/vriendinnen: iedereen
Uiterlijk personage: klein (1m 50); grote, groene ogen; wipneusje; bleke huid; lichte, vrolijke sproetjes; slank gebouwd; lang, mooi pikzwart haar dat lichtjes krult tot haar onderrug en met een frou
Overige kenmerken:
- zit op dreuzelgevechtssport, namelijk kickboks
- door haar figuur is ze een grote troef voor het ravenklauw zwerkbalteam, aangezien niemand verwacht wat voor kracht en energie er in zo'n klein persoontje zou kunnen omgaan. Wat haar tot een uitstekende drijver maakt
- uiterst slim persoontje (en waarzeggerij is haar pers favoriet ), waardoor ze vaak de anderen 'bijschoold'.
- aardig (en altijd vrolijk, haast niet op de kast te jagen) en bij iedereen geliefd, en door haar iets oudere vriendje komt ze vaak met ouderen in contact.
- kan een scherpe tong hebben als iets of iemand haar niet aanstaat en ze weet altijd wel een scherp of gevat antwoord terug te geven, maar door haar grote, onschuldige ogen weet ze zichzelf altijd van alle schuld 'te zuiveren' t.o.v. andere mensen. Wat haar (soms!) iéts minder lieflijk en schattig maakt dan hoe mensen haar zien. Staat bekend om haar streken.

Naam personage: Yoh
Leeftijd personage: 14
Vrienden/vriendinnen: Janice,Suuz,Maryke,Danielle,Sterre
en al de rest die zijn vrienden willen zijn :)
Uiterlijk personage: 1.65 meter, Bruin haar ligt plat,is redelijk gespierd, heeft lichtbruine huidskleur(= gewoontjes)
Overige kenmerken:
-Speelt een dreuzelsport : Tennis
-Is altijd vrolijk :)
-is wat onnozel
-heeft alles over voor zijn vrienden
-is ook altijd optimistisch
-kan koppig zijn
-Is Jager

Naam personage: Marius (Geoffrey) Corbin
Leeftijd personage: 17 (6e Jaars), geboren op 3 September.
Vrienden/vriendinnen: Maryke/Daniëlle, is erg begaan met zijn klasgenoten
Uiterlijk personage: Halflang, golvend blond haar, blauwe ogen. Smalle lippen en een mager gestalte. heeft lange vingers maar korte nagels, 1m76 lang en geeft geen commentaar op zijn gewicht.
Overige kenmerken: draagt in zijn vrije tijd bij voorkeur lange, ongetailleerde kleding om zijn magerheid te verbergen. kan kortaf zijn als hij in een slechte bui is. is doorgaans geduldig en houd van een goede grap. Heeft een bovengemiddeld IQ en een heuse boekenwurm. Bakt echter niets van Kruidenkunde, Verzorging voor Fabeldieren (wat hem niets interesseert) en Voorspellend Rekenen. Favoriete vakken zijn Toverdranken, Spreuken en Bezweringen en Oude Runen.
Is Wachter in het Ravenklauw Zwerkbalteam

Naam personage: Elise
Leeftijd personage: 17/18
Afdeling personage: Huffelpuf
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die vrienden wilt worden
Uiterlijk personage: 1,73, halflang blondachtig haar, blauwe ogen
Overige kenmerken: Dromerig, vrolijk, rustig, zegt eerlijk wat ze vind maar kan ook goed luisteren. Houdt van dieren,zwemmen,vrienden en fotograveren.

Naam personage: Faile
Afdeling personage: Zwadderich, 5e jaar
Vrienden/vriendinnen: Spyro, Kaatje, Goldynna, Mouse en iedereen die verder vrienden wil worden
Uiterlijk personage:
Lang, stijl, ravenzwart haar
Ijsblauwe ogen
Normaal postuur
Lelieblanke huid
Normale lengte
Overige kenmerken:
Redelijk stil meisje, leeft in haar eigen wereld. Als je vrienden met haar bent doet ze alles voor je, maar het duurt even voor ze mensen vertrouwd. Kan vrij sluw zijn en neemt veel dingen met een grote korrel zout. Kan vrij sarcastisch uit de hoek komen en wordt vaak niet begrepen door leraren. Beste vak is Toverdranken en kan het goed met professor Sneep vinden.
Verder veel strafwerk van andere leraren omdat ze vaak zit te dromen.

Naam personage: Malinka
Leeftijd personage: 16, bijna 17
Vrienden/vriendinnen: Sterre, Maryke, Saar, Suuz, Karin,... Zo een beetje iedereen eigenlijk
Uiterlijk personage: Halflang bruin haar, blauwe ogen, een beetje anders gekleed dan anderen Overige kenmerken: Is vaak vrolijk, tenzij er mij echt iets tegenzit. Houd ervan om omringd te zijn door vrienden ^^

Naam personage: Bente
Vrienden/vriendinnen: iedereen die wil ^^
Uiterlijk personage: Halflang, donkerbruin stijl haar, groen/blauwe grote ogen, zonbruine huid, 1.68 cm, normaal postuur.
Overige kenmerken: Loopt vaak met een zwarte mannenhoed op, houd er van om mensen om zich heen te hebben, vind kattekwaad soms heel erg grappig, maar neemt haar toekomstige carriere ook wel serieus. Speelt zwerkbal, maar is elke keer net niet goed genoeg voor het zwerkbalteam van raaf.
Haar favoriete vak is toverdranken en bezweringen. Wil later zo'n eeh, miep worden die in het dinges werkt. het euh, ziekenhuis zeg maar. Als tover-arts Als je het weet saar, mag je mijn warrige beschrijving weglaten en jou conclusie hier neerzetten

Naam personage: Anouk Ponjee
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die niet in zwadderich zit(of depressief is)
Uiterlijk personage: Blond, tot over de schouders, grote donkergroene ogen, 1.69,5, brutaal gezicht(Aangezien Suuz en Karin dat vonden...)
Overige kenmerken: Anoukig. Opstandig, druk, aardig, gemeen, bijdehand, sarcastisch, vrolijk. enzo. Is jager in het zwerkbalteam van griffoendor en is echt on-ge-looflijk goed.

Naam personage: Jasper
Leeftijd personage: 15 jaar
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die het wil zijn
Uiterlijk personage: Lang, dun, blond kort haar, blauwe ogen
Overige kenmerken: niks

Naam personage: Yvette
Vrienden/vriendinnen: laat ik lekker aan jou over maar in het begin ben ik altijd verlegen maar daarna ben ik gek
Uiterlijk personage: 1.77 lang, blond haar, groene ogen
Overige kenmerken: dat mag jij ook beslissen maar het moet natuurlijk mijzelf altijd nog wel een beetje kenmerken.

Naam personage: Nena
Leeftijd personage: 15 jaar
Vrienden/vriendinnen: Zowat iedereen
Uiterlijk personage: Grijze ogen, normaal postuur en ongeveer 1.70 meter. Ze heeft lange kastanjebruine dreadlocks, tot aan haar onderrug. Ze draagt haar dreads af en toe los, het merendeel van de tijd draagt ze hen bij elkaar gebonden.
Overige kenmerken: Dromerig en vaak in haar eigen wereldje. Creatief, volgt vaak haar intuïtie. Iedereen kan met hun problemen bij haar terecht. Is vrij rustig en meestal vrolijk. Hoewel haar stille houding, kan ze verrassend uit de hoek komen. Ze houdt er van om van die wijde harembroeken te dragen in haar vrije tijd, daardoor wordt ze soms wel eens vreemd nagekeken. Haar passie ligt bij het tekenen, wat ze al jaren doet en er inmiddels toch wat van kan.
Ze heeft in het zwerkbalteam van Griffoendor gezeten, maar na enkele wedstrijden hebben ze haar vervangen als wachter omdat ze té veel was afgeleidt door alles wat er rondom haar gebeurde en te weinig op het spel zelf gericht.

Naam personage: Arnor, of Nathan
Leeftijd personage: 10 jaar
Vrienden/vriendinnen: MyZand, Magicsach, Hanniepan, Eefje005, Jake115 en jij.
Uiterlijk personage: Zwart haar en bruine ogen, anders zoals de andere doorsnee jongens (LOL)
Overige kenmerken: Ik ben vrij sluw en mijn lievelingskleur is groen. Ik kan soms brutaal uit de hoek komen maar maak vlug vrienden.

Naam personage: Jarno
Leeftijd personage: 13
Vrienden/vriendinnen: (doe er maar willekeurig een paar)
Uiterlijk personage: Lichtbruinhaar dat meestal slordig zit maar wel altijd schoon. Hij heeft rode ogen die je telkens altijd aanstaren en draagt altijd zijn schoolgewaad met een donkerblauwe spijkerbroek eronder.
Overige kenmerken: Hij heeft altijd een toverstok bij zich.

Naam personage: Jessie
Leeftijd personage: 17 jaar; 08-06-1992.
Afdeling personage: Huffelpuf.
Vrienden/vriendinnen: Zo'n beetje iedereen die ze aardig vindt. Dat betekent, mensen die aardig tegen haar doen.
Uiterlijk personage: Bruin krullend haar tot haar schouder, groene ogen, gemiddelde lengte en slank.
Overige kenmerken: Ze houdt van zingen en van dansen. Ze is best een schijtluis, al kan ze dat wel aan de kant schuiven voor vrienden die in nood zijn. Haar volledige naam is: Jessie Wendy Moira Chayenne, maar ze wordt liever gewoon Jessie genoemd. Alleen haar beste vrienden kennen haar volledige naam. Houdt wel van een grapje en is vaak sarcastisch, maar niet de vervelende soort sarcastisch.

Naam personage: Liza
Leeftijd personage: 17
Vrienden/vriendinnen: Ze kent geen vrienden, ze heeft alleen volgelingen
Uiterlijk personage: Liza heeft lang zwart haar en smaragd groene ogen. Wanneer ze lessen volgd heeft ze meestal haar schoolgewaad aan, maar als ze naar buiten gaat doet ze ook nog haar witte mantel aan en doet ze altijd de kap over haar hoofd. Als ze geen lessen heeft draagt ze meestal lange jurken (Zwart,Groen,Zilver, ze is 1.70 lang ongeveer.
Overige kenmerken:
Liza is een natuurtalent als het om de Zwarte kunsten gaan. Ze is ook een kei in Toverdranken.
Ze is precies als haar vader als het om de karakter gaat, maar ze heeft ook eigenschappen van haar moeder en die zijn. Kalm, Rustig, soms emotieloos, Aardig en lief. Maar die aardig en liefheid toont ze heel weinig zelfs bij haar mede zwadderaars.
Opmerking: de beschrijving past niet helemaal met het verhaal dus er zijn hier en daar wat aanpassingen.

----------------------------------------

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

Het HPT-verhaal: update 3 nieuwe stukjes!

(L) Davey:)

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Faunaat: Hippogrief
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 18-08-2009 00:44:07

Oke om maar gelijk een beginnetje te hebben, hier is alvast het allereerste stuk van het nieuwe verhaal! Enjoy^^

The Story begins at… HPT!
Hoofdstuk 1: Een nieuw jaar
Haastig nam een jongen afscheid van zijn ouders. Hij gaf zijn moeder een kus en zijn vader een knuffel. Zijn broertje ging met hem mee, het zou zijn allereerste jaar worden op Zweinstein.
‘Veel plezier! Zorg ervoor dat je niet in teveel problemen komt! Vergeet niet dat we van je houden!’ riep zijn moeder hem na toen hij weg van haar liep en hij was blij dat hij al later was dan de meeste andere leerlingen van Zweinstein, zodat die niet dit te zien zouden krijgen. Wat zouden zijn vrienden dan denken over hem? Hij was ten slotte een Zwadderaar die bekend stond om in de problemen te komen!
Hij pakte de hand van zijn broertje vast en met de andere hand hield hij zijn karretje vast en samen renden ze door de muur van perron negen en tien heen. Nadat ze er doorheen waren, liet hij de hand los van zijn broertje en ging weg.
‘Mama had gezegd dat je bij me moest blijven tot we bij Zweinstein waren!’ riep het onzekere elfjarige jongetje naar zijn grote broer. Mouse kon wel in de grond zakken van schaamte en draaide zich om en zag dat hij bijna in tranen was en liep naar hem toe.
‘Luister Michael, nu je naar Zweinstein gaat moet je me loslaten! Het betekent dat je groot wordt en mij dus niet meer nodig hebt!’ hij keek hem doordringend aan naar de zelfde bruine ogen die hij had. Dat was dan ook zo’n beetje het enige wat ze gemeen hadden. Mouse was lang, had lang zwart stijl haar en zijn huid was altijd lijkbleek. Terwijl zijn broertje blond haar had, kort en een klein jongetje was. Hij kon zijn broertje niet uitstaan omdat hij nu al de fase had dat hij alle meisjes kon krijgen die hij wilde en hij was pas elf! Hij had nog niet eens een vriendinnetje!
‘Doei Michael,’ zei Mouse en hij liep weer weg en liet zijn huilende broertje achter en ging op zoek naar zijn vrienden.

Marijke zat zenuwachtig te wachten op haar tweelingzusje Daniëlle en vroeg zich af waar ze in ‘s hemelsnaam kon zijn gebleven! Nadat ze door perron negen en tien waren gerend, was ze haar al kwijt. Waarschijnlijk was ze weer met een van haar vele vriendinnen en liet ze haar maar alleen zitten toen ze een heel bekend gegiechel hoorde. Ze sprong op en gooide de coupédeur open en zag haar zusje.
‘Daar ben je! Eindelijk,’ ze keek op toen ze merkte dat ze niet alleen was en trok een wenkbrauw omhoog toen ze zag wie het was.
‘Ook leuk om jou weer te zien Yannick!’ ze sloeg haar armen om elkaar en keek haar zus aan met een wij-moeten-NU-met-elkaar-praten blik en gelukkig voor Danielle begreep ze die hint.
‘Sorry lieverd, ik moet even naar mijn grote zus toe!’ ze knipoogde naar hem en hij smolt weg en staarde alleen nog maar naar haar lange rode haren die achter een deur verdwenen.

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

cousity
Klassenoudste

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 18-08-2009 00:49:48

Leuk begin :D
ik blijf zeker voortlezen en ik help je wel met schrijven :)

The feelings I have reflect a wretched night with thunderstorms... But a blisfull moon trying to break through the fighting clouds. Hope I see you again, my moonlight.
Shinjiru Mono o Motte Iru Mono wa, Yuruginai Ai no Tame ni Tsurunaku Omoi o
Daniëlle

Aiedail
Hoofdmonitor

Griffoendor
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 18-08-2009 14:57:50

Net zoals bij het vorige HPT verhaal, is ook dit eerste hoofdstuk weer geweldig!

Keep on Saartjeuuh

I was still waiting for the Pink Ferrari, but the freaking prince came on a freaking HORSE! ><

Some people are pwned, I'm Franked [a]

You should do something fun!
Hey.. I am fun!
DO ME! :D

Yoh

Mouse
Minister van Toverkunst
Administrator

Zwadderich
Faunaat: Alf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 18-08-2009 16:05:01

Geweldig hoofdstuk sarah. Ga zo door. :) Dit keer blijf ik echt wel lezen (iets wat ik de vorige keer nog wel eens vergat).

LEER TELLEN....
1, 2, 3, 4, 5.... EN DAN POSTEN.

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 18-08-2009 16:46:07

@ cousity: Bedankt voor je reactie
@ Aiedail: Dankje!! Ik hoop dat het leuk blijft:d
@ Mouse: Goed dat je blijft lezen

Nieuw stukje!!!

Deel 2; hoofdstuk 1
‘Waar ben jij nou mee bezig! Ik dacht dat je hem vorig jaar gedumpt had? Ben je wel helemaal lekker?Je weet dat hij niet te vertrouwen is!’ ging Marijke tekeer toen ze de coupédeur had dicht gesmeten nadat haar zusje naar binnen was gegaan. Danielle zuchtte diep en was gaan zitten op de bank, terwijl Marijke als een gek heen en weer liep en duidelijk niet rustig was. Blijkbaar was ze niet erg blij met haar keuze.
‘Luister Marijke, ik weet best wel dat hij niet te vertrouwen is, maar hij zegt zelf dat hij verandert is en je weet hoe ik ben,’ zei ze schouderophalend. Marijke keek haar spottend aan en deed haar mond op en weer dicht.
‘Oké, als jij zegt dat dat zo is dan vind ik het best, maar ga niet bij mij klagen als hij weer hetzelfde flikt! Je zal dan lang genoeg moeten horen zie je nou wel!’ nijdig ging Marijke zitten terwijl Danielle haar vriendje haalde en ze samen op de bank gingen zitten en Marijke nijdig toekeek hoe ze met elkaar zaten te knuffelen en te zoenen. Danielle wist allang dat haar zus absoluut niet tegen dat kleffe gedoe kon, maar dat maakte het er juist alleen maar leuker op om het te doen. Hoewel Marijke haar beste vriendin was, bleef het haar zusje en tja die hadden wel eens ruzie.
Het was elf uur en de trein begon te rijden en al snel kregen ze nog meer bezoek van andere Griffoendors waar onder Suuz en tot Marijkes grote opluchting had ze nu iemand om mee te praten en hoefde ze niet alleen naar haar zusje te kijken die zo wat de hele bank in beslag nam met haar vriendje.
‘En, hoe was jouw vakantie Marijke?’ vroeg Suuz aan een van haar beste vriendinnen. Marijke grijnsde breed en fluisterde.
‘Super! Ik heb zo’n leuke jongen ontmoet en het was echt heel gezellig met hem op Kreta.’ Suuz glimlachte naar haar.
‘En hoe was jouw vakantie eigenlijk Suuz? Ben je nog weggeweest of ben je thuis gebleven?’ Marijke zag Suuz zuchten en haar glimlach verdween in een grimas.
‘Wat is er nou?’ vroeg Marijke bezorgt, maar Suuz maakte al een snel een gebaar dat alles goed was.
‘Het was gewoon een saaie vakantie, je weet wel hoe dat gaat. Je ouders slepen je overal mee naar toe en je hebt er totaal geen zin in en toen mijn broertje niet wilde, was dat prima. Maar als ik iets weigerde kreeg ik gelijk op mijn kop! Kijk maar,’ Suuz liet haar arm zien en rolde haar mouw op en er zat een diepe snee. Marijke was duidelijk geschrokken.
‘Ik denk dat ze er nog steeds niet overheen zijn dat ik in Griffoendor zit en de rest van de familie in Zwadderich!’ zei ze en ze deed haar mouw weer omlaag en net op dat moment ging de coupédeur open en stonden er een aantal zwadderaars in de deuropening.
De meest hatelijke zwadderaars van hun jaar, misschien wel van heel Zweinstein stonden in de deuropening en glimlachte duivels. Het waren Mouse, Janice en Yrla. Janice stapte naar voren.
‘Ligt het nou aan mij of is er echt altijd wat aan de hand met die Griffoendors? Volgens mij weten ze niet wanneer ze hun afspraken na moeten komen!’ ze zagen dat Danielle geschrokken op sprong en dat daardoor Yannick op de grond viel en de Zwadderaars, en Janice het hardste, uitschaterden van het lachen.
‘Anderling heeft ons gestuurd, jullie kwamen niet op dagen bij de klassenoudste en hoofdmonitorenbespreking en ze is, hoe noem je dat ook alweer Martijn?’ vroeg Janice terwijl ze deed alsof ze heel diep nadacht.
‘Woedend en ze zou alle Griffoendors daarvoor straffen als jullie niet onmiddellijk kwamen!’
‘Juist ja, bedankt. Dus als jullie niet onmiddellijk komen, dan weet ik wel zeker dat Griffoendor dit jaar, alweer, de afdelingsbeker niet gaat winnen!’ zonder nog wat te zeggen, draaide ze zich om en liep weg met Mouse en Yrla achter haar aan gelopen.

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

Mouse
Minister van Toverkunst
Administrator

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 18-08-2009 16:50:54

Oeh, sarah... wat zet je ons weer in een duivels licht Dacht dat je we wat rustiger zou zijn in het eerst deel van je verhaal Maar echt geniaal (A) Go ON.

LEER TELLEN....

Freestylehonor
Hoofdmonitor

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 18-08-2009 17:11:51

nice Sarah :D lekkere duivelse stukjes ook
ik wil dit zeker niet missen blijf deze keer wel door schrijven met je verhaal he en als je hulp nodig hebt wil ik wel komen helpen ;) je weet me altijd wel te vinden

SaarSuuz
Yes, I am on of those grazy teenage girls that's overobessed with Twilight<3
Nieuwe filmpjes online dus snel kijken!!!

Aiedail
Hoofdmonitor

Griffoendor
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 18-08-2009 17:25:10

Oooh yeah!

The devil inside me x3

Oke.. Echt een leuk hoofdstuk sarah

I was still waiting for the Pink Ferrari, but the freaking prince came on a freaking HORSE! ><

Hey.. I am fun!

Yoh

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 19-08-2009 12:40:22

@ Mouse: Als je dat al erg vond, moet je dit stukje niet lezen.
@ Freestylehonor: Danke Yvette Het woord nog duivelser.
@ Aiedail: yes you are soooo evil! Maar later wordt ook wel duidelijk waarom dat zo is:).

Enjoy^^
Deel 3; hoofdstuk 1
Het beruchte drietal liep door de gangen door en andere leerlingen waren als de dood voor hen. Ze waren berucht om hun doen en laten (dat laten kwam zelden voor) en waren echte voorbeelden voor Zwadderaars. Ze werden aanbeden door alle Zwadderaars en gevreest door de andere afdelingen, behalve Griffoendor. Griffoendor was niet bang voor ze, ze trokken niks van hen aan en lieten ze zich niet intimideren door hen.
De leider, Janice, stond bekend om haar manier van dingen aanpakken. Als iets haar niet beviel dan liet ze je dat meteen merken en zou je daar snel spijt krijgen. Ze was was een van de drie jagers van het Zwadderich Zwerkbalteam. Ook was ze klassenoudste en dat maakte haar alleen maar nog gevaarlijker. Dan had je Mouse, zuiverbloed en had een hekel aan modderbloedjes, bloedverraders en Griffoendors. Hij luisterde naar niets of niemand, behalve dan naar zijn vriendinnetje Yrla. Ze waren misschien wel het bekendste stelletje dat er op Zweinstein rondliep, al vanaf de eerste schooldag was dat al zo. Ook Mouse zat in het zwerkbalteam van Zwadderich en had als positie wachter en hij was de andere klassenoudste van Zwadderich. Dan had je nog de elegante Yrla. Was ze wel het meisje waarop elke jongen viel, ook al werd ze erg gevreesd, haar schoonheid was adembenemend. Haar lange blonde haren vielen elegant langs haar gezicht en haar prachtige blauwe ogen met een klein beetje donkere kleur er door zorgden ervoor dat vele jongens wegsmolten. Ze mocht er dan wel mooi uit zien, maar lang was ze zeker niet. In tegendeel haar lengte heeft haar altijd al dwars gezeten en ze werd daar vroeger op de dreuzelschool zo mee gepest dat ook zij een hekel had gekregen aan dreuzels en alles wat er mee te maken had. Hoewel zij geen klassenoudste was, liep ze toch mee met de andere twee. Anderling had allang de hoop opgegeven om haar duidelijk te maken dat zij niet welkom was bij de besprekingen, maar dat deerde haar niet niemand mocht haar van Mouse weghalen anders zouden ze daar eeuwig spijt van hebben.
‘Jullie zijn laat,’ hoorden ze een bekende hatelijke stem zeggen. Janice kwam naar binnen en tot haar grote vreugde zag ze al gelijk dat leerlingen angstig achteruit kropen en haastig plaats maakten voor het drietal. Vervolgens kwamen Yrla en Mouse hand in hand binnen gelopen.
‘U heeft zelf aan ons gevraagd of de Griffoendors willen halen, weet u nog? We hebben dus een reden om te laat te komen in tegendeel tot uw eigen leerlingen.’ Zei Janice. Het was duidelijk dat Anderling geen zin had in haar opmerkingen.
‘Mevrouw Westerhof, u hoeft me niet duidelijk te maken wat ik wel en niet moet doen. In tegenstelling tot jij ben ik al afgestudeerd en heb ik wel degelijk het recht om ervoor te zorgen dat jij grote mond nou eens houdt! En ga nu zitten!’
Met tegenzin ging ze naast Mouse zitten en een andere leerling die ze beter kende als Spyro. Hij zat in Ravenklauw en hij was als een van de weinige jongens niet bang voor haar. Hij had zelfs ontzag voor haar en beschouwde haar als een vriend. Ook zij mocht hem wel. Hij was van zuiver bloed en was niet als de meeste andere Ravenklauwers, ontzettend irritant en altijd maar betweterig te zijn.
‘Hoe was jouw vakantie Spyro?’ vroeg ze, maar net toen Spyro zijn mond opendeed om wat te zeggen, werd hij al onderbroken door een haastige Suuz en Danielle. Anderling was woedend.
‘Twintig punten aftrek van Griffoendor en Ravenklauw en nu zitten voor ik er nog meer punten van aftrek en nu zitten ik duld geen tegenspraak mevrouw Sijsling!’ zei ze toen Danielle haar mond open wilde trekken om tegen Anderling in te gaan.
‘Zei ik het niet?’ zei Janice geluidloos met haar lippen tegen de laatkomers en ze namen plaats, ver van hen vandaan.

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

Freestylehonor
Hoofdmonitor

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 19-08-2009 12:45:12

je hebt het me zonet via msn laten lezen maar ik moet zeggen
Het is geweldig |happy!!
maar weer snel verder met het volgende stukje

SaarSuuz

Mouse
Minister van Toverkunst
Administrator

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 19-08-2009 12:56:27

Zoo, punten aftrek nog voor je aan je schooljaar begint. Dat is lief

Geweldig stuk weer sarah... MOOOORE

LEER TELLEN....

Spyro
Hoofdmonitor
Moderator

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 19-08-2009 13:25:19

Wauw, m'n premiére in een verhaal .
HEt is heel leuk verzonnen! I want more (AA).

Moshi moshi!
Dajobuka?
Hai hai ^^
Sajonara!!

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Faunaat: Draak
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 19-08-2009 14:01:56

geweldig geschreven!
zo mogelijk nog beter dan het eerste verhaal

Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt,
kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt...

spyro
noek

Claim are
Minister van Toverkunst
Moderator

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 19-08-2009 22:32:40

Leuk geschreven hoor Saar, zoals je ondertussen ook al wel weet
Snel weer een stukje? want dit verhaal is echt geniaal goed geschreven tot nu toe!

There are things that we don't want to happen but have to accept, things we don't want to know but have to learn, and people we can't live without but have to let go.

Maryke & Flair zusjesYannick

Yoh
Klassenoudste

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 20-08-2009 08:54:05

Mooi verhaal =)
Jij kunt ongelooflijk goed schrijven !
Supermooi al tot nu toe :)

Why Does All Good Things Come To An End?

The Name is Bond, The SmurfenBond!

Janice

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 20-08-2009 17:27:47

@ Freestylehonor: Danke alleen nu moet je het net als de andere lezen op de site(6).
@ Mouse: ja goed he! Je kent Anderling die is niet altijd even aardig voor iedereen en zeker niet iemand die lievelingetjes heeft.
@ Spyro: bedankt voor je reactie wanneer je er weer in voor komt is nog een vraag.
@ turnsterretje: dankje ik heb nu ook veel meer inspiratie.
@ Claim are: haha bedankt
@ Yoh: Wauw dat is echt ongelooflijk aardig van je om te zeggen misschien kan ik je blij maken met een nieuw stukje?

Nieuw stukje, voilá

Vierde deel; hoofdstuk 1
In een andere coupé, ver van die van de klassenoudsten en hoofdmonitoren vandaan, waren Yoh, Sterre en Marius druk aan het praten met elkaar aan het praten over hoe de vakantie was verlopen. Marius, de oudste van het drietal ging niet echt veel om met Yoh en Sterre, maar hij had zijn vrienden nog niet kunnen vinden en was daarom bij zijn jongere zusje Sterre gaan zitten om niet alleen te zitten en las zijn toverdrankenboek voor dit jaar alvast door om te kijken of er interessante toverdranken waren om Zwadderaars eens terug te pakken voor wat ze hem allemaal hadden aangedaan.
Marius was een echte boekenwurm en het was dan ook niet zo vreemd dat hij in Ravenklauw werd geplaatst toen hij de sorteerhoed op zijn hoofd, beter gezegd haar, kreeg. Want toen de sorteerhoed hem net aanraakte riep deze al meteen Ravenklauw!. Hij zorgde voor de meeste punten van zijn jaar en daar waren de meeste afdelingsgenoten blij mee, maar veel moesten ze niet hebben van deze boekenwurm en zijn enige vrienden waren Marijke en Danielle, die hij nog niet had kunnen vinden toen hij de trein instapte.
Hij sloeg een bladzijde om en bekeek de spreuk die in het boek genaamd ‘hiksap’ hij bekeek de toverdrank beter en las de tekst die er bij stond.
Hiksap is een toverdrank die ervoor zorgt dat je gaat hikken of stopt met hikken. Dit is afhankelijk van het bereiden ervan, roer je met de klok mee dan zorg je ervoor dat de persoon die dit drankje drinkt voor een onbepaalde periode hikt, tegen de klok in zorgt het ervoor dat het hikken gestopt wordt.
Er verscheen een duivelse lach op Marius’ gezicht en dat was de andere ook gevallen. De ingrediënten waren niet moeilijk te vinden, maar brouwen van de drank nam nogal veel tijd in beslag en hij moest dus op tijd beginnen met zijn plannetje.
‘Wat?’ vroeg Sterre en ze keek hem doordringend aan. Hoewel Sterre ontzettend jong was, was ze al erg goed in Occlumentie en was ze tot op zekere hoogte in staat om gedachtes te lezen. Het was duidelijk dat het in de familie zat.
‘Niks,’ zei hij vlug en hij dook zijn boek weer in om op zoek te gaan naar een andere, betere toverdrank, maar net toen hij de volgende wilde openslaan ging de coupédeur open en sprongen Sterre en yoh omhoog met getrokken toverstokken toen ze zagen wie het was. Marius bleef rustig zitten en legde zijn boek terug in zijn hutkoffer en gebaarde naar Yoh en Sterre dat ze konden gaan zitten.
‘Yvette is dan wel een Zwadderaar, maar ze doet geen vlieg kwaad.’ Hij glimlachte.
‘Kan ik bij jullie komen zitten? Er is nergens anders meer plek en ik heb geen zin om bij de andere Zwadderaars te zitten en andere afdelingen mogen mij al niet.’ Vroeg ze meer aan hem dan aan de andere twee. Hij knikte.
Hoe weet jij trouwens hoe ik heet? Ik heb jou nog niet eerder hier gezien, ben je nieuw hier op Zweinstein?’ vroeg het meisje genaamd Yvette en ze nam plaats op de bank.
Marius werd rood en begon te stamelen ‘W-wel wij zaten bij el-elkaar vorig jaar met toverdranken en-en Geschiedenis van de Toverkunst,’
Yvette keek verbaast op. Ze had hem nog nooit eerder gezien, nouja ze was ook niet bepaald onbekend op Zweinstein, dus het was eigenlijk niet zo raar dat hij haar naam kende.
‘Aangenaam kennis te maken, ik denk niet dat ik me hoef voor te stellen want mijn naam wist je al. Hoe komt het dat ik jou niet ken?’ vroeg ze.
‘Oh, gewoon ik zit meestal achteraan in de klas en praat niet zoveel.’ Hij haalde zijn schouders op en maakte plaats voor Yvette en negeerde zijn zusje die hem eigenaardig zat aan te kijken en gelukkig voor hem ging zij verder in gesprek met Yoh.
‘Maar goed, ik ga dit jaar proberen om in het Ravenklauw zwerkbalteam te komen met als positie drijver. Vorig jaar had ik het ook al geprobeerd, maar dan met de positie jager alleen ben ik er toen niet door gekomen, want er waren betere en hoewel ze vonden dat ik het goed deed vonden ze dat ik meer moest oefenen en dat de positie drijver misschien wel wat voor mij zou zijn, gezien mijn opvliegende karakter en zo en jij Yoh? Ga jij nog wat doen?’ ratelde Sterre en ze keek Yoh aan.
Hij haalde zijn schouder op en zei: ‘Mijn ouders vinden het een plicht dat ik als zoeker in het zwerkbalteam moet komen, maar ik ben aangenomen als jager omdat ik daarvoor de perfecte snelheid had en zo, nouja ze waren in eerste instantie niet erg blij, maar herstelden zich en zeiden dat ze blij waren dat ik al in het zwerkbalteam zat.’

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

Freestylehonor
Hoofdmonitor

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 20-08-2009 17:51:53

hehe leuk stukje saar
ik kan mezelf er wel een beetje in herkennen lijkt net alsof ik weer op men oude school zit
ga snel weer door met een nieuw stukje |happy
want jij bent een geweldige schrijfster

SaarSuuz

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Faunaat: Draak
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 20-08-2009 18:16:03

oeh vet! ik heb een broer buiten het feit dat hij mij negeert en dat me dat helemaal niet bevalt (opvliegendheid ), bevalt het me uitstekent dat ik een broertje heb ^^ thaha,, aangezien mijn opvliegende karakter you know
is marius nu niet blij dat je zo'n snoezig lievig zusje hebt gekregen
saartjee! dat heb je echt weer geweldig geschreven! echt mooi :)

Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt,
kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt...

spyro
noek

Aiedail
Hoofdmonitor

Griffoendor
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 20-08-2009 18:55:45

Ik liep even een stukje achter omdat de PC stuk is, maar het gaat in razende vaart en I LOVE IT!

Je hebt me slechter gemaakt dan ik had kunnen wensen, je schrijfstijl is geweldig en ik wil alleen maar meer :D

Zelf zou ik natuurlijk graag mee willen werken aan het HPT verhaal, maar ik heb er de tijd en het concentratievermogen niet voor

Het verhaal is super, ga zo door!

Hey.. I am fun!

Yoh

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 20-08-2009 21:29:11

@ allemaal: bedankt voor jullie reacties! Ze zijn zooo ontzettend lief:D.

Sneller dan verwacht, een nieuw stukje:

deel 5; hoofdstuk 1
Janice was blij dat ze de coupé mocht verlaten. Het was hetzelfde verhaal als vorig jaar en ze snapte dan ook het nut er niet van om te komen, maar het moest maar. Ze nam afscheid van Spyro die wegliep en waarschijnlijk naar Sterre liep. Janice mocht Sterre wel, ze had een grote mond en behoorlijk wat lef. Ze snapte wel wat Spyro in Sterre zag, al was hij daar zelf waarschijnlijk nog niet achter. Net als Sterre zelf. Elke keer als ze met elkaar samen waren merkte je gewoon dat ze stapelgek op elkaar waren, maar dat geen van de twee iets durfde. Zijzelf moest het niet zo hebben van liefde. Je kon er alleen maar door gekwetst worden en dat was bij haar al vaak genoeg gebeurd! Bovendien zorgde een relatie hebben voor een hoop problemen. Nee, zij zou nooit meer een relatie beginnen met wie dan ook. Ten slotte stond ze bekend om haar harde kant en niet om haar gevoelige kant, nee er waren maar heel weinig mensen die haar gevoelige kant kenden.
Janice had zo lopen dagdromen dat ze niet in de gaten had dat ze tegen een deur aan liep die open ging en viel op de grond. De aanwezigen lachten haar uit en wezen naar haar.
‘Wat nou?’ snauwde ze naar hen. ‘Het zal vast niet bij mij alleen gebeuren! Wegwezen!’ zei ze en ze stond geïrriteerd op en zocht naar de persoon wie dat veroorzaakt zou kunnen hebben.
‘Gaat het een beetje?’ vroeg een stem.
‘Kijk een beetje uit je doppen wil je!’ zei ze, maar haar stem verzwakte toen ze omhoog keek en voelde zich ontzettend klein, zowel letterlijk als figuurlijk.
‘H-hoi,’ zei ze zacht en ze zorgde ervoor dat haar haar goed zat ‘ik zag niet dat jij het was, sorry’ zei ze onzeker en ze voelde zich steeds kleiner worden. Gelukkig voor haar waren ze nu alleen op de gang, want Mouse en Yrla waren samen weggelopen.
‘Oei, ziet er niet al te best uit je neus. Kom maar binnen,’ hij begeleidde haar naar binnen en toen ze binnen was werd ze uitgelachen door de aanwezigen. Hij, Kyle, en zijn vrienden waren niet bepaald de aardigste die er op Zweinstein rondliepen, maar zijzelf ook niet en dat maakte het er alleen maar makkelijker op aangezien ze ook nog eens in Zwadderich zaten!
‘Wat nou?’ zei ze terwijl ze plaats nam naast Kyle. Hij gebaarde dat ze zich moest omdraaien zodat ze elkaar aankeken.
‘Balsemio,’ zei hij en Janice keek verbaast op.
‘Ben jij al zeventien?’ vroeg ze en hij knikte.
‘Die stomme dreuzels hebben mij op de dreuzelschool een jaar laten zitten omdat ik niet kindvriendelijk genoeg was,’ hij maakte een grommend geluidje. Janice glimlachte zwakjes, maar ze moest zich weer concentreren op andere dingen. Vriendjes waren voor haar verboden terrein! Hoe leuk ze er ook uit mochten zien en gespierd hij ook mocht zijn en zijn prachtige blauwe ogen die opvielen bij zijn bruine haar. Het zou haar nooit verbaast hebben als hij Spaans was geweest, gezien zijn accent. Niet veel meer, maar het was nog een klein beetje te horen en dat zorgde ervoor dat hij nog sexier was dan hij al was!
‘Ik zal je even voorstellen aan mijn vrienden, Dit is mijn beste vriendin Sarah, volgens mij ken je haar wel. Ze is aanvoerster van het Zwadderich zwerkbalteam geworden dit jaar en ze is tevens jager.’ Hij wees naar het meisje dat tegenover hem zat. Janice kende haar wel en wist dat ze voor haar moest oppassen, want ze was ook niet bepaald een lieverdje, ondanks dat ze wel het uiterlijk had.
‘Ja ik ken haar wel, ik zit ook in het Zwadderich zwerkbalteam, weet je nog?’ zei ze en gaf Sarah een hand die zei: ‘Dat je vorig jaar in het team zat, wilt nog niet zeggen dat je dit jaar weer in het team zit,’op een nogal felle toon. Maar haar blik veranderde toen Kyle naar haar keek.
‘Hoe dan ook, dit is mijn beste vriend Alex,’ hij wees naar een jongen die naast Sarah en een ander meisje zat. Hij was niet super knap, vond Janice, maar ook niet lelijk. Hij had half lang blond haar dat alle kanten op zat en groene ogen.
‘En dat daar, is zijn vriendinnetje Vera,’ het meisje naast Alex had ze nog nooit eerder gezien, maar toch kwam haar gezicht bekend voor. Haar gekrulde zwarte haren kwamen voorbij haar schouders. Haar bruine ogen zorgde ervoor dat ze erg duister overkwam en ze had verscheidene littekens op haar armen, maar blijkbaar trok ze zich daar niks van aan.
‘Dit is Janice, misschien kennen jullie haar wel van het zwerkbalteam. Ze is jager en een verdomd goeie ook!’
‘Dat is ook weer niet waar!’ bracht ze er tegen in, maar werd tegen gehouden. Kyle legde zijn vingers op haar lippen.
‘Je hebt al meerdere malen voor gezorgd dat Zwadderich de cup heeft gewonnen door de meeste punten te scoren!’ Ze glimlachte weer en keek om zich heen en heel eventjes dacht ze dat Sarah haar vuil aankeek. Waar was dat nou weer voor nodig? Dacht ze bij zichzelf, maar schudde die gedachten weer uit haar hoofd. Dat zal vast niks zijn geweest.

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

Navigatie:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16