Award stemmen zijn geteld

Het HPT-verhaal: part 3:) hst 9 (15-11--11)

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 14-08-2009 20:27:56

Het HPT-verhaal: part 3:) hst 9 (15-11--11)

Om misverstanden te voorkomen en als tip van een van de moderators hier. Aanmelden is NIET meer mogelijk!

Inleiding
Na een tijd lang geschreven te hebben, nieuwe personages van zowel leden als zelfverzonnen personages een leuk hpt-verhaal geschreven te hebben, besloten we het oude verhaal te stoppen en een nieuwe te openen dit met de volgende redenen: De meeste schrijvers waren niet meer actief en schreven af en toe een klein stukje, waardoor ik gedwongen was om te moeten schrijven en als ik het niet doe, dan gebeurt er verder niks. Er waren veel leden die waren aangemeld waren, maar allang niet meer of nauwelijks actief zijn en hat daar niet echt leuk is om over te schrijven en het nieuwe schooljaar begint bijna, dus een uitstekende gelegenheid om daar ook een verhaal over te schrijven!
P.S. Je hoeft NIET bekend te zijn om mee te mogen doen en ook hoef ik je niet te kennen!!

Mede-schrijvers
Zij zullen zo nu en dan mee helpen een stukje te schrijven over iemand als ik bijvoorbeeld inspiratieloos ben of geen tijd heb. Voorlopig hebben we géén schrijvers meer nodig, maar mocht je toch nog willen aanmelden. Stuur mij dan even een uiltje
- Cousity
- Freestylehonor
- Jesskuu

Ook worden er nog gezocht:
Bètareaders:
Ik had laatst aangegeven dat ik twee Bètareaders heb. Helaas zijn ze niet altijd tegelijk online en zat ik te denken dat een derde Bètareader nog wel erg handig zou zijn. Ik zal kort toelichten wat een Bètareader doet.
Een Bètareader is iemand die een geschreven verhaal van iemand controleert en met name let op de spelling en grammatica van dat verhaal. Ook wordt er veel gelet op de zinsbouw. Dus ben jij goed in de Nederlandse grammatica en spelling? Twijfel dan niet en lees het onderstaande bericht goed door! (daarin staat namelijk wat je moet doen om Bètareader te worden.
Voor wie: voor iedereen die goed in spelling en grammatica is.
Wat moet je doen: Je moet eerst een uiltje sturen met daarin dat jij hieraan wilt deelnemen. Vervolgens stuur ik jou een stukje tekst door met hier en daar fouten die jij moet verbeteren. Aan de hand daarvan kijk ik of ik je geschikt vind of niet.
Mede-Bètareaders:
- Cousity
- Jesskuu

Einddatum: als ik iemand heb gevonden (of twee mensen) dan pas zijn de inschrijvingen gesloten!

Aanmelden enzo…
Dan nu natuurlijk het belangrijkste! Aanmelden om in het bekendste verhaal van hpt te kunnen komen! Maar hoe doe je dat nou? Gewoon door simpelweg het volgende lijstje in te vullen:
Naam personage:
Leeftijd personage:
Afdeling personage:
Vrienden/vriendinnen:
Uiterlijk personage:
Overige kenmerken:
Uil dat naar mij met als titel: Aanmelding personage hpt-verhaal en je bent lid!
Je vraagt je vast wel af waarom je niet gewoon een berichtje kan plaatsen? Ik heb er namelijk voor gekozen dat dit overzichtelijker is dan dat ik een reactie plaats en dat er dan weer een aanmelding komt en dan pas weer reactie op het stukje zelf!
Vanaf vandaag (19-10-09) is Aanmelden NIET meer mogelijk!

Snap je niet helemaal hoe je het lijstje in moet vullen of heb je geen idee wat je in wilt vullen? Geen punt! Ik doe het voor!
Voorbeeld
Naam personage: Sarah
Leeftijd personage(+eventuele geboortedatum)/het jaar waar hij of zij in zit: 17 jaar geboren op 28 decemeber en zit in het 6e schooljaar.
Afdeling personage: Zwadderich
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die dat maar wilt zijn
Familieleden op Zweinstein?: Ja/Nee… Zo ja, wie dan….
Uiterlijk personage: Niet erg lang, groen/bruine ogen, normaal postuur en donkerblond haar tot haar schouders.
Overige kenmerken: Ze is een jager in het Zwerkbalteam van Zwadderich en is uitzonderlijk goed in Bezweringen maar kan totaal geen Waarzeggerij of dreuzelkunde. Ze is sluw en is een echte feestmaker en is een beruchte Zwadderaar waar de meeste Griffoendors en andere leerlingen voor vrezen.

Zoals je ziet heb ik wel mijn echte naam en leeftijd ingevuld, maar de rest heb ik zelf verzonnen (wat vrij logisch is), maar je hoeft niet je echte naam in te vullen. Je kan ook een andere naam invullen, zo had ik bijvoorbeeld in kunnen vullen dat ik Marie heette. Wat je ook kan doen bij vrienden/vriendinnen is bestaande leden als vrienden nemen, of zelfbedachte namen. Ofwel er is genoeg keuze! En nog een ding bij overige kenmerken kan je onder andere neerzetten of je hoofdmonitor/klassenoudste wilt zijn of dat je ergens juist heel goed in wilt zijn of juist helemaal niet! Er is daar van alles mogelijk zo is het wel handig om bij overige kenmerken een karakterbeschrijving te vermelden.

Overzicht Personages:
Naam personage: Mouse
Leeftijd personage: 17
Vrienden/vriendinnen:
Uiterlijk personage:
- Lang zwart stijlhaar (tot schouderbladen)
- Bril
- Bruine ogen
- Bleke huid
- Lengte: ong. 1.80 m
Overige kenmerken:
- Houd van Zwarte kleding
- Rustig persoon
- Houd zich liever ver van andere personen weg

Naam personage: Yannick of cousity
Leeftijd personage: 16
Afdeling personage: Griffoendor Vrienden/vriendinnen: Daniëlle, Maryke, hermelienfan!!, soewz, Golddyna, krikri
Uiterlijk personage: lang bruin haar, grote neus( lol ), groene met donkere vlekken ogen (ook wel Hazel genoemd), 1m 70, 80 killo(ja ben moddervet )
Overige kenmerken: luisert naar metal muziek, kan soms wel eens agressief uit de hoek komen, houdt van slangen en canines( wolfachtigen en hondachtigen), kan wel om een mopje lachen, is meestal degene die het mopje maakt, kan niet tegen verwijten over zijn vriendin en wordt dan rap agressief en opvliegend. Breed gebouwd en redelijk sterk, kan niet lang hard lopen maar goed in spurten, doet aan boogschieten( in het echt dan ) en tjah, meer weet ik niet, als je nog wat wilt weten contacteer me maar :)

Naam: Janice
Leeftijd: 16
uiterlijk: Half-lang, donkerbruin haar, groen-blauwe ogen en niet super mager, maar ook niet dik.
Vrij strakke kaaklijn en mooi gevormde ogen, neus lippen en mond.
Innerlijk: Janice is een beetje verlegen af en toe, maar knettergek als ze zich thuisvoelt. Het lijkt wel alsof ze nooit energie tekort heeft!
Ze is wat onzeker af en toe.

Naam personage: Maryke
Leeftijd personage: net zo oud als Daan (16)
Afdeling personage: Ravenklauw
Vrienden/vriendinnen: iedereen die vriendjes wil zijn
Uiterlijk personage: 1m72, blond lang haar, blauwe ogen, normaal postuur
Overige kenmerken: slim, altijd vrolijk, lacht veel, rustig, verlegen, sarcastisch, plaagt graag (en dan met name Danielle ), betrouwbaar, gevoelig. Zit in zwerkbalteam van Ravenklauw als jager.

Naam personage: Daniëlle
Leeftijd personage: net zo oud als Maryke (dat is dus 16!)
Vrienden/vriendinnen: iedereen die vrienden met me is
Uiterlijk personage: 1m73, kastanjekleur lang haar, blauw-groeneogen, normaal postuur
Overige kenmerken: Is bijna altijd vrolijk en lacht daarom ook bijna altijd! Is slim maar gebruikt dat niet altijd voor de beste dingen. Heeft bijna een abbo op nablijven. Plaagt veel waar Maryke vaak het slachtoffer is
Is zoeker in het zwerkbalteam van Ravenklauw

Naam personage: Suuz
Leeftijd personage: 18
Afdeling personage: Griffoendor
Vrienden/vriendinnen: niemand in het bijzonder. Kan met iedereen wel opschieten.
Uiterlijk personage:
- donkerblond haar
- groene ogen
- 1.62 groot
- 50 kilo
- sproetjes rond de neus
- lange wimpers.
Overige kenmerken: Lief voor mensen die lief voor haar zijn. Is dapper maar wel een einzelgängertje, voelt zich vaak niet begrepen.
Is slim, veel boekwijsheden.

Naam personage: Yrla
Vrienden/vriendinnen: Martijn, Suuz, Sarah, Malinka, Zeffie..
Uiterlijk personage: Euhm, lang stijl blond haar, best klein, donkerblauwe ogen.
Overige kenmerken: Vrolijk, snel pratend, verlegen...floept er teveel opmerkingen uit, houd van discussies.

Naam personage: Spyro
Leeftijd personage: 15
Vrienden/vriendinnen: Kaatje, saar, yvette, sterre, sjoerd, Faile, Jan iemand vergeten?...
Uiterlijk personage: groot voor zijn leeftijd, lang bruin haar, blauwe ogen, bril.
Overige kenmerken: Kan goed luisteren

Naam personage: sterre
Leeftijd personage: zit in het derde jaar
Afdeling personage: ravenklauw
Vrienden/vriendinnen: iedereen
Uiterlijk personage: klein (1m 50); grote, groene ogen; wipneusje; bleke huid; lichte, vrolijke sproetjes; slank gebouwd; lang, mooi pikzwart haar dat lichtjes krult tot haar onderrug en met een frou
Overige kenmerken:
- zit op dreuzelgevechtssport, namelijk kickboks
- door haar figuur is ze een grote troef voor het ravenklauw zwerkbalteam, aangezien niemand verwacht wat voor kracht en energie er in zo'n klein persoontje zou kunnen omgaan. Wat haar tot een uitstekende drijver maakt
- uiterst slim persoontje (en waarzeggerij is haar pers favoriet ), waardoor ze vaak de anderen 'bijschoold'.
- aardig (en altijd vrolijk, haast niet op de kast te jagen) en bij iedereen geliefd, en door haar iets oudere vriendje komt ze vaak met ouderen in contact.
- kan een scherpe tong hebben als iets of iemand haar niet aanstaat en ze weet altijd wel een scherp of gevat antwoord terug te geven, maar door haar grote, onschuldige ogen weet ze zichzelf altijd van alle schuld 'te zuiveren' t.o.v. andere mensen. Wat haar (soms!) iéts minder lieflijk en schattig maakt dan hoe mensen haar zien. Staat bekend om haar streken.

Naam personage: Yoh
Leeftijd personage: 14
Vrienden/vriendinnen: Janice,Suuz,Maryke,Danielle,Sterre
en al de rest die zijn vrienden willen zijn :)
Uiterlijk personage: 1.65 meter, Bruin haar ligt plat,is redelijk gespierd, heeft lichtbruine huidskleur(= gewoontjes)
Overige kenmerken:
-Speelt een dreuzelsport : Tennis
-Is altijd vrolijk :)
-is wat onnozel
-heeft alles over voor zijn vrienden
-is ook altijd optimistisch
-kan koppig zijn
-Is Jager

Naam personage: Marius (Geoffrey) Corbin
Leeftijd personage: 17 (6e Jaars), geboren op 3 September.
Vrienden/vriendinnen: Maryke/Daniëlle, is erg begaan met zijn klasgenoten
Uiterlijk personage: Halflang, golvend blond haar, blauwe ogen. Smalle lippen en een mager gestalte. heeft lange vingers maar korte nagels, 1m76 lang en geeft geen commentaar op zijn gewicht.
Overige kenmerken: draagt in zijn vrije tijd bij voorkeur lange, ongetailleerde kleding om zijn magerheid te verbergen. kan kortaf zijn als hij in een slechte bui is. is doorgaans geduldig en houd van een goede grap. Heeft een bovengemiddeld IQ en een heuse boekenwurm. Bakt echter niets van Kruidenkunde, Verzorging voor Fabeldieren (wat hem niets interesseert) en Voorspellend Rekenen. Favoriete vakken zijn Toverdranken, Spreuken en Bezweringen en Oude Runen.
Is Wachter in het Ravenklauw Zwerkbalteam

Naam personage: Elise
Leeftijd personage: 17/18
Afdeling personage: Huffelpuf
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die vrienden wilt worden
Uiterlijk personage: 1,73, halflang blondachtig haar, blauwe ogen
Overige kenmerken: Dromerig, vrolijk, rustig, zegt eerlijk wat ze vind maar kan ook goed luisteren. Houdt van dieren,zwemmen,vrienden en fotograveren.

Naam personage: Faile
Afdeling personage: Zwadderich, 5e jaar
Vrienden/vriendinnen: Spyro, Kaatje, Goldynna, Mouse en iedereen die verder vrienden wil worden
Uiterlijk personage:
Lang, stijl, ravenzwart haar
Ijsblauwe ogen
Normaal postuur
Lelieblanke huid
Normale lengte
Overige kenmerken:
Redelijk stil meisje, leeft in haar eigen wereld. Als je vrienden met haar bent doet ze alles voor je, maar het duurt even voor ze mensen vertrouwd. Kan vrij sluw zijn en neemt veel dingen met een grote korrel zout. Kan vrij sarcastisch uit de hoek komen en wordt vaak niet begrepen door leraren. Beste vak is Toverdranken en kan het goed met professor Sneep vinden.
Verder veel strafwerk van andere leraren omdat ze vaak zit te dromen.

Naam personage: Malinka
Leeftijd personage: 16, bijna 17
Vrienden/vriendinnen: Sterre, Maryke, Saar, Suuz, Karin,... Zo een beetje iedereen eigenlijk
Uiterlijk personage: Halflang bruin haar, blauwe ogen, een beetje anders gekleed dan anderen Overige kenmerken: Is vaak vrolijk, tenzij er mij echt iets tegenzit. Houd ervan om omringd te zijn door vrienden ^^

Naam personage: Bente
Vrienden/vriendinnen: iedereen die wil ^^
Uiterlijk personage: Halflang, donkerbruin stijl haar, groen/blauwe grote ogen, zonbruine huid, 1.68 cm, normaal postuur.
Overige kenmerken: Loopt vaak met een zwarte mannenhoed op, houd er van om mensen om zich heen te hebben, vind kattekwaad soms heel erg grappig, maar neemt haar toekomstige carriere ook wel serieus. Speelt zwerkbal, maar is elke keer net niet goed genoeg voor het zwerkbalteam van raaf.
Haar favoriete vak is toverdranken en bezweringen. Wil later zo'n eeh, miep worden die in het dinges werkt. het euh, ziekenhuis zeg maar. Als tover-arts Als je het weet saar, mag je mijn warrige beschrijving weglaten en jou conclusie hier neerzetten

Naam personage: Anouk Ponjee
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die niet in zwadderich zit(of depressief is)
Uiterlijk personage: Blond, tot over de schouders, grote donkergroene ogen, 1.69,5, brutaal gezicht(Aangezien Suuz en Karin dat vonden...)
Overige kenmerken: Anoukig. Opstandig, druk, aardig, gemeen, bijdehand, sarcastisch, vrolijk. enzo. Is jager in het zwerkbalteam van griffoendor en is echt on-ge-looflijk goed.

Naam personage: Jasper
Leeftijd personage: 15 jaar
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die het wil zijn
Uiterlijk personage: Lang, dun, blond kort haar, blauwe ogen
Overige kenmerken: niks

Naam personage: Yvette
Vrienden/vriendinnen: laat ik lekker aan jou over maar in het begin ben ik altijd verlegen maar daarna ben ik gek
Uiterlijk personage: 1.77 lang, blond haar, groene ogen
Overige kenmerken: dat mag jij ook beslissen maar het moet natuurlijk mijzelf altijd nog wel een beetje kenmerken.

Naam personage: Nena
Leeftijd personage: 15 jaar
Vrienden/vriendinnen: Zowat iedereen
Uiterlijk personage: Grijze ogen, normaal postuur en ongeveer 1.70 meter. Ze heeft lange kastanjebruine dreadlocks, tot aan haar onderrug. Ze draagt haar dreads af en toe los, het merendeel van de tijd draagt ze hen bij elkaar gebonden.
Overige kenmerken: Dromerig en vaak in haar eigen wereldje. Creatief, volgt vaak haar intuïtie. Iedereen kan met hun problemen bij haar terecht. Is vrij rustig en meestal vrolijk. Hoewel haar stille houding, kan ze verrassend uit de hoek komen. Ze houdt er van om van die wijde harembroeken te dragen in haar vrije tijd, daardoor wordt ze soms wel eens vreemd nagekeken. Haar passie ligt bij het tekenen, wat ze al jaren doet en er inmiddels toch wat van kan.
Ze heeft in het zwerkbalteam van Griffoendor gezeten, maar na enkele wedstrijden hebben ze haar vervangen als wachter omdat ze té veel was afgeleidt door alles wat er rondom haar gebeurde en te weinig op het spel zelf gericht.

Naam personage: Arnor, of Nathan
Leeftijd personage: 10 jaar
Vrienden/vriendinnen: MyZand, Magicsach, Hanniepan, Eefje005, Jake115 en jij.
Uiterlijk personage: Zwart haar en bruine ogen, anders zoals de andere doorsnee jongens (LOL)
Overige kenmerken: Ik ben vrij sluw en mijn lievelingskleur is groen. Ik kan soms brutaal uit de hoek komen maar maak vlug vrienden.

Naam personage: Jarno
Leeftijd personage: 13
Vrienden/vriendinnen: (doe er maar willekeurig een paar)
Uiterlijk personage: Lichtbruinhaar dat meestal slordig zit maar wel altijd schoon. Hij heeft rode ogen die je telkens altijd aanstaren en draagt altijd zijn schoolgewaad met een donkerblauwe spijkerbroek eronder.
Overige kenmerken: Hij heeft altijd een toverstok bij zich.

Naam personage: Jessie
Leeftijd personage: 17 jaar; 08-06-1992.
Afdeling personage: Huffelpuf.
Vrienden/vriendinnen: Zo'n beetje iedereen die ze aardig vindt. Dat betekent, mensen die aardig tegen haar doen.
Uiterlijk personage: Bruin krullend haar tot haar schouder, groene ogen, gemiddelde lengte en slank.
Overige kenmerken: Ze houdt van zingen en van dansen. Ze is best een schijtluis, al kan ze dat wel aan de kant schuiven voor vrienden die in nood zijn. Haar volledige naam is: Jessie Wendy Moira Chayenne, maar ze wordt liever gewoon Jessie genoemd. Alleen haar beste vrienden kennen haar volledige naam. Houdt wel van een grapje en is vaak sarcastisch, maar niet de vervelende soort sarcastisch.

Naam personage: Liza
Leeftijd personage: 17
Vrienden/vriendinnen: Ze kent geen vrienden, ze heeft alleen volgelingen
Uiterlijk personage: Liza heeft lang zwart haar en smaragd groene ogen. Wanneer ze lessen volgd heeft ze meestal haar schoolgewaad aan, maar als ze naar buiten gaat doet ze ook nog haar witte mantel aan en doet ze altijd de kap over haar hoofd. Als ze geen lessen heeft draagt ze meestal lange jurken (Zwart,Groen,Zilver, ze is 1.70 lang ongeveer.
Overige kenmerken:
Liza is een natuurtalent als het om de Zwarte kunsten gaan. Ze is ook een kei in Toverdranken.
Ze is precies als haar vader als het om de karakter gaat, maar ze heeft ook eigenschappen van haar moeder en die zijn. Kalm, Rustig, soms emotieloos, Aardig en lief. Maar die aardig en liefheid toont ze heel weinig zelfs bij haar mede zwadderaars.
Opmerking: de beschrijving past niet helemaal met het verhaal dus er zijn hier en daar wat aanpassingen.

----------------------------------------

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

Het HPT-verhaal: update 3 nieuwe stukjes!

(L) Davey:)

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Faunaat: Hippogrief
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 30-09-2009 22:25:15

dank jullie wel weer voor de reacties! Ik heb nogal veel inspiratie dus af en toe heb ik nog wat vrije tijd om een stukje te schrijven, dus voilá stukje tien van hoofdstuk 2!! Binnenkort zal waarschijnlijk
hoofdstuk 3 online komen, maar nu nog niet en ik moet nog even erbij zeggen, aub niet zeuren wanneer je er in mag komen want je komt vanzelf aan de beurt. Enig idee hoe lastig het is om mensen aan de beurt te laten komen als er bijna dertig aanmeldingen en je een verhaal vanuit dertig oogpunten moet beschrijven? Dus heb geduld! Ik probeer iedereen er evenveel in voor te laten komen...

Deel 10, hoofdstuk 2
Het verhaal over de zusjes Klein ging snel de rondte door Zweinstein. Zo hoorde ook Yoh ervan en hoewel hij ze niet echt goede kende, vond hij het toch wel vreselijk voor ze en hij liep naar Sterre en Spyro toe die met elkaar stonden te praten.
‘Is het waar?’ vroeg hij aan hen toen hij de zusjes voorbij zag lopen. Het was voor de eerste keer dat ze arm in arm liepen, of zelfs maar in elkaars buurt en dat leek heel Zweinstein op te merken. Voor zover iedereen wist, hadden de twee zussen een hekel aan elkaar al voordat ze naar Zweinstein kwamen. Hoe dat kwam, was voor iedereen een groot raadsel. Beide wilden niks zeggen en gingen ieder hun eigen weg, tenminste dat heeft Yoh te horen gekregen van andere mensen. Zelfs wist hij niet of hij het moest geloven, maar hij moest het gaan geloven toen hij hen in één ruimte zag en er alleen maar ruzies waren.
‘Ja, het is waar.’ Zei Spyro en Yoh keek hem aan en het was duidelijk dat hij er mee zat. Sterre had de hele tijd niks gezegd en hij sloeg zijn arm om haar heen.
‘Gaat het een beetje met je?’ vroeg hij en hij zag dat Spyro hem voor één moment boos aan keek, maar hij deed alsof hij het niet had gezien en richtte zijn aandacht weer op Sterre.
‘Ga je goed met ze om?’ vroeg hij aan Sterre en ze knikte.
‘V-vooral met B-Bente, ik-ik ga op zoek naar Malinka. Z-zij kan ook wel wat steun gebruiken.’ Zei ze en ze liep weg.
Er vier een pijnlijke stilte tussen de twee jongens.
‘Wat zal er nu met ze gebeuren, geen van de twee is toch meerderjarig?’ vroeg Yoh. Spyro haalde zijn schouders op.
‘Ik weet het niet, volgens mij wordt Yrla binnenkort zeventien, maar dat weet ik niet zeker. Bente is zeker niet meerderjarig en voor zover ik weet hebben ze de komende weken geen verplicht les en mogen ze zelf kiezen naar welke vakken ze willen.’ Zei hij en Yoh knikte ten teken dat hij het had begrepen.
‘Triest, echt triest.’ Zei hij en liet zijn schouders zakken.
De rest van de dag had iedereen vrij gekregen. Eigenlijk was niemand echt meer in de stemming om nog lessen te volgen en ze waren toch al aan het einde van de dag, dat Anderling besloten had om de lessen voor de rest van de dag te schrappen.
De zusjes Klein waren populair en Yoh bedacht zich dat, als ze dat niet waren geweest, de sfeer nu totaal anders was geweest.
Hij wist niet wat er verder met ze ging gebeuren, maar hij had gehoord dat er over een paar weken de begrafenis was en dat er eerst alleen voor de familie en vrienden zouden zijn en later anderen mochten komen. Hij wist niet of hij wel moest gaan. Hij kende hen wel en ging wel eens met ze om, maar meer dan af en toe een gesprekje voeren kwam er niet van.

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

Freestylehonor
Hoofdmonitor

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 30-09-2009 22:41:18

leuk stukje saar :) ben blij dat je weer een stukje hebt geschreven :)
trouwens als iemand begint te zeuren waneer hij of zij er in voorkomt moet je die gene gewoon nog wat uitstellen of uit het verhaal gooien
misschien is de laatste wel wat dramatisch maar het is wel een idee
snel weer een nieuw stukje saar :D

SaarSuuz
In de hele wereld is er niemand zoals ik! God glimlachte toen ik geboren werd
Nieuwe filmpjes online dus snel kijken!!!

Spyro
Hoofdmonitor
Moderator

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 30-09-2009 23:22:59

Saar, echt heel mooi geschreven, hopelijk schrijf je snel weer wat!!

Moshi moshi!
Dajobuka?
Hai hai ^^
Sajonara!!

Ursula
Schouwer

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 01-10-2009 12:46:58

Dus mn ouders zijn dood? Of wie? Ik kreeg het niet helemaal mee

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 01-10-2009 17:42:53

Mooi stukje weer Saartje! Men, jij hebt te veel inspiratie volgens mij hoor...

Hahahaha. Jaa gooi ze eruit Nee hoor, dat hoeft van mij niet!

Ja, je ouders zijn dood God, dit zeg ik weer heel subtiel.

Sterre

Poetsjie

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 01-10-2009 17:51:10

heeel erg subtiel anouk en ja Yrla je ouders en je broertje (die je in dit verhaal hebt/had).

Zo een nieuw stukje! Het is alleen een wending in het hele verhaal en ook erg lang.

Hoofdstuk 3, Hij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden… teruggekeerd?
Jarno was blij dat zijn tweede jaar was begonnen en net toen hij naar zijn laatste les wilde gaan, kreeg hij te horen van een paar klasgenoten dat de lessen niet door zouden gaan. Blijkbaar wist niet iedereen wat er aan de hand was en was hij benieuwd waarom de les niet door zou gaan. Hij hoorde wel iets over ‘twee zussen’ en ‘dood’, maar veel kon hij er niet uit opmaken en net als de rest van de leerlingen ging hij naar de Grote Zaal, waar iedereen stond te wachten en snel ging hij naar Yoh toe die alleen met Spyro stond.
‘Weten jullie wat er aan de hand is?’ vroeg hij serieus aan hen en hij zag gelijk aan hun gezichten dat ze het wisten.
‘Ken je de zusjes Klein?’ vroeg Spyro en hij verstijfde even. Waren er twee zussen omgekomen op Zweinstein?
‘Ik heb wel van ze gehoord en zien voorbij lopen, maar verder…’ zei hij ‘Waarom vraag je dat?’
‘Hun ouders zijn en broertje zijn vermoord. Niemand schijnt nog te weten waardoor of door wie.’ Legde Yoh uit, maar net op het moment dat hij iets wilde zeggen stond professor Anderling op en ging iedereen zitten en werd het stil.
‘Goede avond jongens en meisjes. Zoals een aantal van jullie ongetwijfeld wel zullen weten is er iets vreselijks gebeurd op de nacht van één op twee september, vannacht is dat dus gebeurd, voor degene die nu al de weg helemaal kwijt zijn.’ Voegde ze er aan toe en ze keek naar een paar leerlingen die begonnen te giechelen, maar besteedde daar niet te veel aandacht aan en ging verder.
‘De zusjes Klein zullen de komende week nog wel op school zijn, maar daarna zullen ze een tijdje niet meer op school te vinden zijn. Wie er achter de moorden zitten van hun ouders en broertje, weet nog niemand. We hebben een vermoeden-’ het was duidelijk voor Jarno dat ze niet zeker wist of ze het moest zeggen en keek naar de andere professoren die knikten. ‘We denken dat de volgelingen van Heer Voldemort, ook wel bekend als dooddoeners, er achter zitten.’ Besloot ze te zeggen en al het geluid in de Grote Zaal stierf weg.
‘We weten niet zeker of Voldemort daadwerkelijk terug is, wat er onlogisch is aangezien Harry Potter hem nu meer dan vijf en twintig jaar geleden verslagen heeft en we er zeker van overtuigd waren dat hij verslagen was, maar als we het over Voldemort hebben, dan hebben we het over iemand waarbij alles mogelijk is. Daarom zal het Ministerie van Toverkunst op onderzoek uit gaan. We zullen jullie op de hoogte houden, voor nu kunnen jullie gaan.’ De meeste gingen gelijk de Grote Zaal uit, maar Jarno bleef, net als Spyro en Yoh, zitten. Enkele andere leerlingen bleven ook zitten die hij stuk voor stuk kende.
‘En wat denken jullie, zou hij echt terug zijn?’ vroeg Elise die naast Suuz en Anouk ging zitten.
‘Dat is gewoon weg onmogelijk!’ riep Faile die aan kwam lopen en weer naast Anouk ging zitten.
‘Waarom niet? Ik bedoel onze ouders hebben ons niet voor niets alles geleerd.’ Zei Yvette weer op haar beurt.
‘Kinderen, kinderen toch. We kunnen jullie vertellen dat het Heer Voldemort echt niet zal zijn,’ zei professor Anderling plotseling. Jarno keek op en was vergeten dat ze zich nog in de Grote Zaal bevonden en de leraren er ook nog waren.
‘Maar Professor, is het niet heel toevallig dat wij allemaal de opvolgers zijn van onze ouders en ons altijd geleerd is om op onze hoede te zijn en dan worden de ouders van, ja heel toevallig, van de nieuwe Ordeleden vermoord? Ik wil alleen maar duidelijk maken dat het mogelijk is dat er toch nog volgelingen van Voldemort zijn, bij hem is alles mogelijk!’
‘Mevrouw Westerhof, hoe denkt u dat het in ’s hemelsnaam mogelijk kan zijn dat Voldemort terug is? Harry Potter heeft alle gruzielementen, inclusief die in zichzelf zat, vernietigd. Albus Perkamentus is er vanuit gegaan dat er maar zeven waren in voorwerpen en één in hemzelf. Denken jullie nou echt dat hij een negende gemaakt heeft?’ zei ze vol ongeloof. Ze kon het gewoon niet bevatten dat Voldemort er al acht had gemaakt, laat staan negen.
‘Maar misschien heeft hij geen negende gruzielement gemaakt.’ Zei Martijn ineens die al de hele tijd behoorlijk stil was geweest. Alle gezichten draaiden zijn kant op en keken hem nieuwsgierig aan.
‘Ik bedoel alleen maar te zeggen dat hij misschien wel een onfsterfelijkheidsdrankje heeft uitgevonden waar niemand, Perkamentus noch Harry Potter van af wist.’ Legde hij uit. Iedereen praatte door elkaar en het was niet meer overzichtelijk.
‘Stilte!’ riep professor Anderling. ‘Wij gaan er vanuit dat we jullie niet nodig hebben. Jullie zijn getraind om te vechten wanneer dit nodig zou zijn en voorlopig is dit nog niet nodig en willen de leraren en ik dat jullie je weer gedragen zoals altijd zodat andere leerlingen niks vermoeden. Over een uur wil ik jullie állemaal beneden zien tijdens het avondmaal. Voor wie denkt dat het niet nodig is om er te zijn, zullen er strenge gevolgen optreden. Voor nu wil ik dat jullie allemaal naar jullie EIGEN leerlingenkamer gaan. Ik wil nog wel dat Martijn en Malinka blijven, met hen wil ik nog het een en ander bespreken. Ik wil er nog bij zeggen dat Bente en Yrla nu onder bescherming staan van het Ministerie van Toverkunst, gezien het feit dat ze ook hun ouders opvolgen en bescherming echt nodig hebben. Ze zijn gewoon nog op Zweinstein, maar ze zullen de komende dagen waarschijnlijk niet veel lessen bijwonen. En nu allemaal weg wezen!’ zei ze en iedereen liep druk pratend weg.

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

Freestylehonor
Hoofdmonitor

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 01-10-2009 18:07:26

dit verhaal is echt vet mooi sarah :D
zo spannend ook ik vraag me af wat er verder gaat gebeuren in het verhaal
snel weer door gaan meisy ik wil ut echt heel graag weten

SaarSuuz

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 01-10-2009 21:35:49

Oeeeh chilliebillie! Spannend men. Wat een verassing! Hihi iedereen wilt naast mij zitten

Sterre

Poetsjie

cousity
Klassenoudste

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 02-10-2009 20:45:15

sorry voor mijn late reactie maar wel leuke stukjes geschreven tijdens mijn afwezigheid(sorry, heb het enorm druk met school)

I may devour the 5 continents, and swallow the three seas. But a body with neither wings, nor hands, nor feet, is powerless against the sky. I am the world serpent. Jormungand is my name.
Daniëlle

arnor
Hoofdmonitor

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 03-10-2009 15:31:32

jeah weekend!!! Hopelijk een nieuw stukje...
Geweldig stukje!!!

...Light may be useful if there's darkness...

...It's all about blood...

Soewz
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 03-10-2009 15:44:44

Wel enorm spannend, ik wist trouwens niet dat Faile bij Elise en mij aan tafel zou gaan zitten. En ik wil er nog wat meer in voorkomen

He smiles when she’s not looking
She daydreams when he’s not there
It won’t be long ‘til they discover
Ron and Hermione love each other

Marijke Yrla

Lieve Joey

Yoh
Klassenoudste

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 04-10-2009 14:24:58

Mooi stukje

Doe zo verder

It's gonna be a Bumpy Ride <3

supernijntje
Schoolhoofd

Ravenklauw
Faunaat: Meermens
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 04-10-2009 18:17:21

Ik had blijkbaar wat stukjes in te halen, zoveel inspiratie dat je hebt .

Maar het is weer helemaal geweldig . Vooral dat laatste stukje dan, lekker spannend ^^

She walks in beauty, like the night...

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 06-10-2009 18:11:25

Bedankt voor het reageren. Een nieuw stukje!

Deel 2, Hoofdstuk 3
Jessie werd de volgende ochtend met een raar gevoel in haar hoofd wakker door haar wekker. Was het allemaal gebeurd? Was het allemaal waar? Waren de ouders van de zusjes Klein echt vermoord? Zou het kunnen zijn dat Voldemort zijn volgelingen, misschien Voldemort zelf, erachter zitten? Jessie moest een paar keer met haar ogen knipperen om zich te realiseren dat het echt was gebeurd. Ze keek om zich heen en zag niemand in de slaapzaal. Ze keek op haar wekker en het was pas zeven uur.
Jessie schrok op uit haar gedachten door een deur die open ging. Het was Elise.
‘Hooi Jessie!’ zei ze vrolijk. Jessie glimlachte terug. Ze was net wakker en sliep nog half. Ze was blij dat ze de vriendschap tussen Elise en haar niet geheim hoefde te houden. In verband met de geheimhouding van de nieuwe geheime Orde (het Ministerie was er van uit gegaan dat de ouders van hen en de rest van de vrienden van haar ouders de laatste leden waren, omdat het alweer vijf en twintig jaar geleden is dat Voldemort is verslagen, maar daar dachten ex-Orde leden anders over) moest ze sommige contacten verbreken op Zweinstein. In de zomervakantie maakte dat niet uit, want dan zag je toch bijna niemand van Zweinstein, zowel dan moesten ze maar een plannetje bedenken om dingen niet verdacht te laten lijken. Dat vond Jessie niet altijd makkelijk om te doen. Suuz was namelijk één van haar beste vriendinnen, net als Janice, maar heel Zweinstein wist, tenminste ze dachten, dat ze Janice haatte en Suuz Jessie niet zag staan. Dit was natuurlijk allemaal geacteerd, maar jaar in jaar uit, doen alsof alles nep is (het grootste deel dan), was voor haar moeilijker dan ze dacht. Jessie had de afgelopen zes jaar niks anders gedaan dan liegen, eigenlijk deed ze dat al haar hele leven omdat ze wist dat ze een volbloed was en moest ze dus liegen tegen dreuzels, maar dat moet elke tovenaar. Nu moest ze echter liegen tegen bijna iedereen en een hele hoop leraren! Tja dan kan er wel eens wat verkeerds uitflappen.
‘Slaapkop!’ klonk het in haar oren en ze schrok wakker. Elise stond wild met haar armen te wapperen voor haar gezicht en ze glimlachte.
‘Sorry, ik was ergens anders met mijn gedachten.’ Zei ze zachtjes. Elise scheen de hint begrepen te hebben.
‘Over gisteravond? Ja het was heel wat he! Ik weet niet of ik het moet geloven, maar ja onze ouders zijn bekend op het gebied van Voldemort en misschien hadden ze dit wel verwacht en hebben ze ons daarom van kleins af aan al geleerd om paraat te staan en tegen het onverwachte te kunnen duelleren.’
‘Misschien,’ zei Jessie. Ze was er niet helemaal zeker van of hun ouders dit wel verwacht hadden. Haar vader mocht dan wel meegevochten hebben in de tweede Oorlog en daarbij zijn tweelingbroer verloren hebben, maar ze wist niet of hij altijd alles serieus bedoelde. Hij stond daarbij bekend als een echte grappenmaker en serieus werd hij dus niet altijd genomen.
‘Hé slaapkop, je moet er echt niet te veel achter zoeken. Het Ministerie zal wel weer een foutje hebben gemaakt. Kom dan gaan we ontbijten.’ Jessie keek voor een tweede keer die dag op haar wekker en zag dat het alweer ruim een halfuur later was en dus zich hoog nodig moest aankleden.
‘Ik kom zo, eerst even omkleden.’ Zei ze en ze gebaarde dat Elise weg moest. Ze vond het niet erg als er andere meisjes bij waren met het omkleden, maar ze kon nogal onzeker zijn over haar uiterlijk en daarom probeerde ze gezelschap te vermijden bij het omkleden.

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

Freestylehonor
Hoofdmonitor

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 06-10-2009 21:12:22

leuk verhaaltje saar:)
ik zie dat je nu ook wat andere personages hebt gebruikt
Jessie is er nooit echt zo erg in voor gekomen of wel ?
snel weer door gaan he :D ik kan niet wachten op het volgende stukje

SaarSuuz

Jesskuu
Schoolhoofd

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 06-10-2009 21:32:46

Woeh, there's me!
Hehe . Dat komt omdat ik me net pas heb ingeschreven, Yvet [a]. Slecht he? Ik weet het, haha .
Oeeh, kei cool Saar! =D
Ben ik dan.. de dochter van George? [h]. Muwhaaa .

I like to bite my nails and play the air guitar - I like to keep my suitcase packed 'cause I'm going far - I like to go out walking in the pouring rain

I may seem crazy but don't worry I'm just fine

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 07-10-2009 20:44:32

Ook Suuz was er die dag niet helemaal bij met haar gedachten. Het begon al toen ze haar piepende wekker uit wilde zetten en mis drukte en daardoor pijnlijk op de grond belandde en toen ze omhoog klom om haar wekker opnieuw uit proberen te zetten, stootte ze haar hoofd tegen het nachtkastje. Vervolgens wilde ze zich gaan aankleden en ging dat helemaal fout, twee benen in één broekspijp, arm in het hoofdgat en toen ze haar oorbellen in wilde doen, prikte ze mis en was haar oor gaan bloeden. Vervolgens wilde ze haar tanden gaan poetsen en spoot ze tandpasta in haar ogen, toen ze haar bril op wilde zetten, prikte ze in haar oog en het ergste van alles was dat haar haar die dag niet wilde blijven zitten. Haar haar bleef alle kanten op staan en het sluitinkje van haar ketting brak ook nog eens af. Ze raapte het op en deed het in haar zak. Ze vond vervelend om altijd die ketting bij zich te moeten houden. Alle Orde leden hadden een ketting met een hanger eraan in de vorm van het dier wat hun patronus is. Zo was die van Suuz een tijger. Het verbaasde haar eigenlijk niet dat haar patronus een tijger was. Ze was al vanaf kleins af aan verzot op tijgers en in de dierentuinen bleef ze het langste bij de tijgers staan. Het waren de mooiste dieren op aarde, dat heeft ze altijd al gevonden en dat vindt ze nog steeds.
Toen ze haar kettinkje in haar zak had gedaan stootte ze haar hoofd weer tegen het nachtkastje aan, maar dit keer viel de lamp die erop stond en was die gebroken. ‘Reparo,’ mompelde ze en het lampje was weer heel.
Alles ging goed totdat ze probeerde te eten. Toen ze met haar vork in haar spek wilde prikken prikte ze mis en vloog het naar iemand anders aan de tafel van Zwadderich. Ze had blijkbaar Sarah geraakt en die keek haar woedend aan en Suuz keek verontschuldigend terug. Ze kon niet begrijpen waarom zij in de Orde zat. Alleen maar omdat haar ouders toevallig in de tweede Orde gezeten hebben!
De rest van de dag was ook een ramp voor Suuz. Tijdens toverdranken had ze het lokaal bijna laten ontploffen en bij Verweer Tegen de Zwarte Kunsten had ze de leraar geraakt met de spreuk die ze moesten oefenen in plaats van haar partner.
‘Gaat het wel een beetje met je Suuz?’ vroeg Marius ineens aan het einde van de dag die haar tegemoet kwam lopen toen ze naar de Grote Zaal wilde lopen. Ze haalde haar schouders op.
‘Ach, ik weet niet. Ik denk,’ ze keek om zich heen of er niemand was die haar af luisterde en ging toen verder. ‘Dat dat nieuws van gisteravond mij dwars zit, je weet wel over wat Mouse vertelde, zou Voldemort echt een manier hebben gevonden om terug te keren en wraak te nemen?’
‘Ik weet het niet, misschien. Het lijkt me sterk, misschien heeft hij een Volgeling in het geheim getraind tot zijn volgeling of bestaat er een drankje waar Potter en Perkamentus beide niks van afwisten en Voldemort er misschien per toeval is achter gekomen. Misschien, ik weet het niet. Ik zou er niet zoveel aan denken Suuz, het valt te veel op. Ten slotte moet je niet vergeten dat veel mensen weten dat jij de dochter bent van Draco Malfidus dus als er iets gebeurd en Voldemort daadwerkelijk terug is, of komt, dan pakken ze jou wel als eerste.’ Zei Marius waarschuwend.
‘Misschien,’ zei ze en ze waren nu in een stukje gang waar niemand was en stonden stil.
‘Maar Lily, James en Albus lopen ook gevaar! Wat dacht je dan van Roxanne en Fred Wemel junior? Om nog maar te zwijgen over Roos en Hugo! Die lopen meer gevaar dan dat ik doe. En dan moet je Teddy niet vergeten!’
‘Dat kan dan wel zo zijn, maar Teddy is bijna meerderjarig en de anderen zijn veilig.’ zei Marius geruststellend, maar Suuz was nog altijd veel te druk.
‘Ik snap niet waarom zij geen lid zijn van de Orde en ik wel!’
‘Suuz, dat weet ik ook niet, maar doe rustig! Ga nu eten en probeer er niet aan te denken en voorlopig zal er niks gebeuren, dat voel ik gewoon. Volgende week gaan we met z’n allen naar de begrafenis van de ouders van Bente en Yrla en dan zien we wel verder.’ Hij omhelsde haar en hij liep weg. Suuz wilde nog wat zeggen, maar door zijn plotselinge verdwijning was ze gedwongen om zijn advies op te volgen en ging ze met een hongerige maag naar de Grote Zaal en probeerde ze er alles aan te doen om aan niks meer te denken zodat andere leerlingen geen argwaan zouden krijgen.

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

Freestylehonor
Hoofdmonitor

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 07-10-2009 22:31:37

wow pechvogeltje Suuz :S ach iedereen heeft wel eens van die dagen of niet soms? :)
maar leuk verhaal Saar
ga snel weer verder

SaarSuuz

Spyro
Hoofdmonitor
Moderator

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 08-10-2009 20:44:37

Wauw saar, echt geweldige stukjes!
Ik zat echt met spanning te lezen .
Hopelijk wordt het volgende stukje net zo leuk .

Moshi moshi!
Dajobuka?
Hai hai ^^
Sajonara!!

JasperPotter
Schoolhoofd
Moderator

Griffoendor
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 09-10-2009 11:49:41

Wow, zo ben ik eventjes 4 dagen weg, kijk ik op dit topic en zijn er 3 nieuwe delen bijgekomen! Goed werk! je maakt vaak een mooi slot aan het einde van elk deel, I love it

Ik volg trouwens al die verhaallijnen niet, maar toch na een tijdje wel, dat vidn ik het mooiste aan de verhalen, al die verhaallijnen.

Ik kan hier een heel verhaal neerzetten maar dat doe ik niet

Navigatie:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27