Award stemmen zijn geteld

Het HPT-verhaal: part 3:) hst 9 (15-11--11)

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 14-08-2009 20:27:56

Het HPT-verhaal: part 3:) hst 9 (15-11--11)

Om misverstanden te voorkomen en als tip van een van de moderators hier. Aanmelden is NIET meer mogelijk!

Inleiding
Na een tijd lang geschreven te hebben, nieuwe personages van zowel leden als zelfverzonnen personages een leuk hpt-verhaal geschreven te hebben, besloten we het oude verhaal te stoppen en een nieuwe te openen dit met de volgende redenen: De meeste schrijvers waren niet meer actief en schreven af en toe een klein stukje, waardoor ik gedwongen was om te moeten schrijven en als ik het niet doe, dan gebeurt er verder niks. Er waren veel leden die waren aangemeld waren, maar allang niet meer of nauwelijks actief zijn en hat daar niet echt leuk is om over te schrijven en het nieuwe schooljaar begint bijna, dus een uitstekende gelegenheid om daar ook een verhaal over te schrijven!
P.S. Je hoeft NIET bekend te zijn om mee te mogen doen en ook hoef ik je niet te kennen!!

Mede-schrijvers
Zij zullen zo nu en dan mee helpen een stukje te schrijven over iemand als ik bijvoorbeeld inspiratieloos ben of geen tijd heb. Voorlopig hebben we géén schrijvers meer nodig, maar mocht je toch nog willen aanmelden. Stuur mij dan even een uiltje
- Cousity
- Freestylehonor
- Jesskuu

Ook worden er nog gezocht:
Bètareaders:
Ik had laatst aangegeven dat ik twee Bètareaders heb. Helaas zijn ze niet altijd tegelijk online en zat ik te denken dat een derde Bètareader nog wel erg handig zou zijn. Ik zal kort toelichten wat een Bètareader doet.
Een Bètareader is iemand die een geschreven verhaal van iemand controleert en met name let op de spelling en grammatica van dat verhaal. Ook wordt er veel gelet op de zinsbouw. Dus ben jij goed in de Nederlandse grammatica en spelling? Twijfel dan niet en lees het onderstaande bericht goed door! (daarin staat namelijk wat je moet doen om Bètareader te worden.
Voor wie: voor iedereen die goed in spelling en grammatica is.
Wat moet je doen: Je moet eerst een uiltje sturen met daarin dat jij hieraan wilt deelnemen. Vervolgens stuur ik jou een stukje tekst door met hier en daar fouten die jij moet verbeteren. Aan de hand daarvan kijk ik of ik je geschikt vind of niet.
Mede-Bètareaders:
- Cousity
- Jesskuu

Einddatum: als ik iemand heb gevonden (of twee mensen) dan pas zijn de inschrijvingen gesloten!

Aanmelden enzo…
Dan nu natuurlijk het belangrijkste! Aanmelden om in het bekendste verhaal van hpt te kunnen komen! Maar hoe doe je dat nou? Gewoon door simpelweg het volgende lijstje in te vullen:
Naam personage:
Leeftijd personage:
Afdeling personage:
Vrienden/vriendinnen:
Uiterlijk personage:
Overige kenmerken:
Uil dat naar mij met als titel: Aanmelding personage hpt-verhaal en je bent lid!
Je vraagt je vast wel af waarom je niet gewoon een berichtje kan plaatsen? Ik heb er namelijk voor gekozen dat dit overzichtelijker is dan dat ik een reactie plaats en dat er dan weer een aanmelding komt en dan pas weer reactie op het stukje zelf!
Vanaf vandaag (19-10-09) is Aanmelden NIET meer mogelijk!

Snap je niet helemaal hoe je het lijstje in moet vullen of heb je geen idee wat je in wilt vullen? Geen punt! Ik doe het voor!
Voorbeeld
Naam personage: Sarah
Leeftijd personage(+eventuele geboortedatum)/het jaar waar hij of zij in zit: 17 jaar geboren op 28 decemeber en zit in het 6e schooljaar.
Afdeling personage: Zwadderich
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die dat maar wilt zijn
Familieleden op Zweinstein?: Ja/Nee… Zo ja, wie dan….
Uiterlijk personage: Niet erg lang, groen/bruine ogen, normaal postuur en donkerblond haar tot haar schouders.
Overige kenmerken: Ze is een jager in het Zwerkbalteam van Zwadderich en is uitzonderlijk goed in Bezweringen maar kan totaal geen Waarzeggerij of dreuzelkunde. Ze is sluw en is een echte feestmaker en is een beruchte Zwadderaar waar de meeste Griffoendors en andere leerlingen voor vrezen.

Zoals je ziet heb ik wel mijn echte naam en leeftijd ingevuld, maar de rest heb ik zelf verzonnen (wat vrij logisch is), maar je hoeft niet je echte naam in te vullen. Je kan ook een andere naam invullen, zo had ik bijvoorbeeld in kunnen vullen dat ik Marie heette. Wat je ook kan doen bij vrienden/vriendinnen is bestaande leden als vrienden nemen, of zelfbedachte namen. Ofwel er is genoeg keuze! En nog een ding bij overige kenmerken kan je onder andere neerzetten of je hoofdmonitor/klassenoudste wilt zijn of dat je ergens juist heel goed in wilt zijn of juist helemaal niet! Er is daar van alles mogelijk zo is het wel handig om bij overige kenmerken een karakterbeschrijving te vermelden.

Overzicht Personages:
Naam personage: Mouse
Leeftijd personage: 17
Vrienden/vriendinnen:
Uiterlijk personage:
- Lang zwart stijlhaar (tot schouderbladen)
- Bril
- Bruine ogen
- Bleke huid
- Lengte: ong. 1.80 m
Overige kenmerken:
- Houd van Zwarte kleding
- Rustig persoon
- Houd zich liever ver van andere personen weg

Naam personage: Yannick of cousity
Leeftijd personage: 16
Afdeling personage: Griffoendor Vrienden/vriendinnen: Daniëlle, Maryke, hermelienfan!!, soewz, Golddyna, krikri
Uiterlijk personage: lang bruin haar, grote neus( lol ), groene met donkere vlekken ogen (ook wel Hazel genoemd), 1m 70, 80 killo(ja ben moddervet )
Overige kenmerken: luisert naar metal muziek, kan soms wel eens agressief uit de hoek komen, houdt van slangen en canines( wolfachtigen en hondachtigen), kan wel om een mopje lachen, is meestal degene die het mopje maakt, kan niet tegen verwijten over zijn vriendin en wordt dan rap agressief en opvliegend. Breed gebouwd en redelijk sterk, kan niet lang hard lopen maar goed in spurten, doet aan boogschieten( in het echt dan ) en tjah, meer weet ik niet, als je nog wat wilt weten contacteer me maar :)

Naam: Janice
Leeftijd: 16
uiterlijk: Half-lang, donkerbruin haar, groen-blauwe ogen en niet super mager, maar ook niet dik.
Vrij strakke kaaklijn en mooi gevormde ogen, neus lippen en mond.
Innerlijk: Janice is een beetje verlegen af en toe, maar knettergek als ze zich thuisvoelt. Het lijkt wel alsof ze nooit energie tekort heeft!
Ze is wat onzeker af en toe.

Naam personage: Maryke
Leeftijd personage: net zo oud als Daan (16)
Afdeling personage: Ravenklauw
Vrienden/vriendinnen: iedereen die vriendjes wil zijn
Uiterlijk personage: 1m72, blond lang haar, blauwe ogen, normaal postuur
Overige kenmerken: slim, altijd vrolijk, lacht veel, rustig, verlegen, sarcastisch, plaagt graag (en dan met name Danielle ), betrouwbaar, gevoelig. Zit in zwerkbalteam van Ravenklauw als jager.

Naam personage: Daniëlle
Leeftijd personage: net zo oud als Maryke (dat is dus 16!)
Vrienden/vriendinnen: iedereen die vrienden met me is
Uiterlijk personage: 1m73, kastanjekleur lang haar, blauw-groeneogen, normaal postuur
Overige kenmerken: Is bijna altijd vrolijk en lacht daarom ook bijna altijd! Is slim maar gebruikt dat niet altijd voor de beste dingen. Heeft bijna een abbo op nablijven. Plaagt veel waar Maryke vaak het slachtoffer is
Is zoeker in het zwerkbalteam van Ravenklauw

Naam personage: Suuz
Leeftijd personage: 18
Afdeling personage: Griffoendor
Vrienden/vriendinnen: niemand in het bijzonder. Kan met iedereen wel opschieten.
Uiterlijk personage:
- donkerblond haar
- groene ogen
- 1.62 groot
- 50 kilo
- sproetjes rond de neus
- lange wimpers.
Overige kenmerken: Lief voor mensen die lief voor haar zijn. Is dapper maar wel een einzelgängertje, voelt zich vaak niet begrepen.
Is slim, veel boekwijsheden.

Naam personage: Yrla
Vrienden/vriendinnen: Martijn, Suuz, Sarah, Malinka, Zeffie..
Uiterlijk personage: Euhm, lang stijl blond haar, best klein, donkerblauwe ogen.
Overige kenmerken: Vrolijk, snel pratend, verlegen...floept er teveel opmerkingen uit, houd van discussies.

Naam personage: Spyro
Leeftijd personage: 15
Vrienden/vriendinnen: Kaatje, saar, yvette, sterre, sjoerd, Faile, Jan iemand vergeten?...
Uiterlijk personage: groot voor zijn leeftijd, lang bruin haar, blauwe ogen, bril.
Overige kenmerken: Kan goed luisteren

Naam personage: sterre
Leeftijd personage: zit in het derde jaar
Afdeling personage: ravenklauw
Vrienden/vriendinnen: iedereen
Uiterlijk personage: klein (1m 50); grote, groene ogen; wipneusje; bleke huid; lichte, vrolijke sproetjes; slank gebouwd; lang, mooi pikzwart haar dat lichtjes krult tot haar onderrug en met een frou
Overige kenmerken:
- zit op dreuzelgevechtssport, namelijk kickboks
- door haar figuur is ze een grote troef voor het ravenklauw zwerkbalteam, aangezien niemand verwacht wat voor kracht en energie er in zo'n klein persoontje zou kunnen omgaan. Wat haar tot een uitstekende drijver maakt
- uiterst slim persoontje (en waarzeggerij is haar pers favoriet ), waardoor ze vaak de anderen 'bijschoold'.
- aardig (en altijd vrolijk, haast niet op de kast te jagen) en bij iedereen geliefd, en door haar iets oudere vriendje komt ze vaak met ouderen in contact.
- kan een scherpe tong hebben als iets of iemand haar niet aanstaat en ze weet altijd wel een scherp of gevat antwoord terug te geven, maar door haar grote, onschuldige ogen weet ze zichzelf altijd van alle schuld 'te zuiveren' t.o.v. andere mensen. Wat haar (soms!) iéts minder lieflijk en schattig maakt dan hoe mensen haar zien. Staat bekend om haar streken.

Naam personage: Yoh
Leeftijd personage: 14
Vrienden/vriendinnen: Janice,Suuz,Maryke,Danielle,Sterre
en al de rest die zijn vrienden willen zijn :)
Uiterlijk personage: 1.65 meter, Bruin haar ligt plat,is redelijk gespierd, heeft lichtbruine huidskleur(= gewoontjes)
Overige kenmerken:
-Speelt een dreuzelsport : Tennis
-Is altijd vrolijk :)
-is wat onnozel
-heeft alles over voor zijn vrienden
-is ook altijd optimistisch
-kan koppig zijn
-Is Jager

Naam personage: Marius (Geoffrey) Corbin
Leeftijd personage: 17 (6e Jaars), geboren op 3 September.
Vrienden/vriendinnen: Maryke/Daniëlle, is erg begaan met zijn klasgenoten
Uiterlijk personage: Halflang, golvend blond haar, blauwe ogen. Smalle lippen en een mager gestalte. heeft lange vingers maar korte nagels, 1m76 lang en geeft geen commentaar op zijn gewicht.
Overige kenmerken: draagt in zijn vrije tijd bij voorkeur lange, ongetailleerde kleding om zijn magerheid te verbergen. kan kortaf zijn als hij in een slechte bui is. is doorgaans geduldig en houd van een goede grap. Heeft een bovengemiddeld IQ en een heuse boekenwurm. Bakt echter niets van Kruidenkunde, Verzorging voor Fabeldieren (wat hem niets interesseert) en Voorspellend Rekenen. Favoriete vakken zijn Toverdranken, Spreuken en Bezweringen en Oude Runen.
Is Wachter in het Ravenklauw Zwerkbalteam

Naam personage: Elise
Leeftijd personage: 17/18
Afdeling personage: Huffelpuf
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die vrienden wilt worden
Uiterlijk personage: 1,73, halflang blondachtig haar, blauwe ogen
Overige kenmerken: Dromerig, vrolijk, rustig, zegt eerlijk wat ze vind maar kan ook goed luisteren. Houdt van dieren,zwemmen,vrienden en fotograveren.

Naam personage: Faile
Afdeling personage: Zwadderich, 5e jaar
Vrienden/vriendinnen: Spyro, Kaatje, Goldynna, Mouse en iedereen die verder vrienden wil worden
Uiterlijk personage:
Lang, stijl, ravenzwart haar
Ijsblauwe ogen
Normaal postuur
Lelieblanke huid
Normale lengte
Overige kenmerken:
Redelijk stil meisje, leeft in haar eigen wereld. Als je vrienden met haar bent doet ze alles voor je, maar het duurt even voor ze mensen vertrouwd. Kan vrij sluw zijn en neemt veel dingen met een grote korrel zout. Kan vrij sarcastisch uit de hoek komen en wordt vaak niet begrepen door leraren. Beste vak is Toverdranken en kan het goed met professor Sneep vinden.
Verder veel strafwerk van andere leraren omdat ze vaak zit te dromen.

Naam personage: Malinka
Leeftijd personage: 16, bijna 17
Vrienden/vriendinnen: Sterre, Maryke, Saar, Suuz, Karin,... Zo een beetje iedereen eigenlijk
Uiterlijk personage: Halflang bruin haar, blauwe ogen, een beetje anders gekleed dan anderen Overige kenmerken: Is vaak vrolijk, tenzij er mij echt iets tegenzit. Houd ervan om omringd te zijn door vrienden ^^

Naam personage: Bente
Vrienden/vriendinnen: iedereen die wil ^^
Uiterlijk personage: Halflang, donkerbruin stijl haar, groen/blauwe grote ogen, zonbruine huid, 1.68 cm, normaal postuur.
Overige kenmerken: Loopt vaak met een zwarte mannenhoed op, houd er van om mensen om zich heen te hebben, vind kattekwaad soms heel erg grappig, maar neemt haar toekomstige carriere ook wel serieus. Speelt zwerkbal, maar is elke keer net niet goed genoeg voor het zwerkbalteam van raaf.
Haar favoriete vak is toverdranken en bezweringen. Wil later zo'n eeh, miep worden die in het dinges werkt. het euh, ziekenhuis zeg maar. Als tover-arts Als je het weet saar, mag je mijn warrige beschrijving weglaten en jou conclusie hier neerzetten

Naam personage: Anouk Ponjee
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die niet in zwadderich zit(of depressief is)
Uiterlijk personage: Blond, tot over de schouders, grote donkergroene ogen, 1.69,5, brutaal gezicht(Aangezien Suuz en Karin dat vonden...)
Overige kenmerken: Anoukig. Opstandig, druk, aardig, gemeen, bijdehand, sarcastisch, vrolijk. enzo. Is jager in het zwerkbalteam van griffoendor en is echt on-ge-looflijk goed.

Naam personage: Jasper
Leeftijd personage: 15 jaar
Vrienden/vriendinnen: Iedereen die het wil zijn
Uiterlijk personage: Lang, dun, blond kort haar, blauwe ogen
Overige kenmerken: niks

Naam personage: Yvette
Vrienden/vriendinnen: laat ik lekker aan jou over maar in het begin ben ik altijd verlegen maar daarna ben ik gek
Uiterlijk personage: 1.77 lang, blond haar, groene ogen
Overige kenmerken: dat mag jij ook beslissen maar het moet natuurlijk mijzelf altijd nog wel een beetje kenmerken.

Naam personage: Nena
Leeftijd personage: 15 jaar
Vrienden/vriendinnen: Zowat iedereen
Uiterlijk personage: Grijze ogen, normaal postuur en ongeveer 1.70 meter. Ze heeft lange kastanjebruine dreadlocks, tot aan haar onderrug. Ze draagt haar dreads af en toe los, het merendeel van de tijd draagt ze hen bij elkaar gebonden.
Overige kenmerken: Dromerig en vaak in haar eigen wereldje. Creatief, volgt vaak haar intuïtie. Iedereen kan met hun problemen bij haar terecht. Is vrij rustig en meestal vrolijk. Hoewel haar stille houding, kan ze verrassend uit de hoek komen. Ze houdt er van om van die wijde harembroeken te dragen in haar vrije tijd, daardoor wordt ze soms wel eens vreemd nagekeken. Haar passie ligt bij het tekenen, wat ze al jaren doet en er inmiddels toch wat van kan.
Ze heeft in het zwerkbalteam van Griffoendor gezeten, maar na enkele wedstrijden hebben ze haar vervangen als wachter omdat ze té veel was afgeleidt door alles wat er rondom haar gebeurde en te weinig op het spel zelf gericht.

Naam personage: Arnor, of Nathan
Leeftijd personage: 10 jaar
Vrienden/vriendinnen: MyZand, Magicsach, Hanniepan, Eefje005, Jake115 en jij.
Uiterlijk personage: Zwart haar en bruine ogen, anders zoals de andere doorsnee jongens (LOL)
Overige kenmerken: Ik ben vrij sluw en mijn lievelingskleur is groen. Ik kan soms brutaal uit de hoek komen maar maak vlug vrienden.

Naam personage: Jarno
Leeftijd personage: 13
Vrienden/vriendinnen: (doe er maar willekeurig een paar)
Uiterlijk personage: Lichtbruinhaar dat meestal slordig zit maar wel altijd schoon. Hij heeft rode ogen die je telkens altijd aanstaren en draagt altijd zijn schoolgewaad met een donkerblauwe spijkerbroek eronder.
Overige kenmerken: Hij heeft altijd een toverstok bij zich.

Naam personage: Jessie
Leeftijd personage: 17 jaar; 08-06-1992.
Afdeling personage: Huffelpuf.
Vrienden/vriendinnen: Zo'n beetje iedereen die ze aardig vindt. Dat betekent, mensen die aardig tegen haar doen.
Uiterlijk personage: Bruin krullend haar tot haar schouder, groene ogen, gemiddelde lengte en slank.
Overige kenmerken: Ze houdt van zingen en van dansen. Ze is best een schijtluis, al kan ze dat wel aan de kant schuiven voor vrienden die in nood zijn. Haar volledige naam is: Jessie Wendy Moira Chayenne, maar ze wordt liever gewoon Jessie genoemd. Alleen haar beste vrienden kennen haar volledige naam. Houdt wel van een grapje en is vaak sarcastisch, maar niet de vervelende soort sarcastisch.

Naam personage: Liza
Leeftijd personage: 17
Vrienden/vriendinnen: Ze kent geen vrienden, ze heeft alleen volgelingen
Uiterlijk personage: Liza heeft lang zwart haar en smaragd groene ogen. Wanneer ze lessen volgd heeft ze meestal haar schoolgewaad aan, maar als ze naar buiten gaat doet ze ook nog haar witte mantel aan en doet ze altijd de kap over haar hoofd. Als ze geen lessen heeft draagt ze meestal lange jurken (Zwart,Groen,Zilver, ze is 1.70 lang ongeveer.
Overige kenmerken:
Liza is een natuurtalent als het om de Zwarte kunsten gaan. Ze is ook een kei in Toverdranken.
Ze is precies als haar vader als het om de karakter gaat, maar ze heeft ook eigenschappen van haar moeder en die zijn. Kalm, Rustig, soms emotieloos, Aardig en lief. Maar die aardig en liefheid toont ze heel weinig zelfs bij haar mede zwadderaars.
Opmerking: de beschrijving past niet helemaal met het verhaal dus er zijn hier en daar wat aanpassingen.

----------------------------------------

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

Het HPT-verhaal: update 3 nieuwe stukjes!

(L) Davey:)

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Faunaat: Draak
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 02-09-2009 14:46:18

nice daantje is best wel stout he haar vriendje zo vergeten om met marius te zoenen
ben benieuwd naar t volgende stukje :)

Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt,
kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt...

spyro
noek

cousity
Klassenoudste

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 02-09-2009 15:39:27

okay ik heb flink wat gedaan... naja leuke stukjes, voortschrijven! :)

I may devour the 5 continents, and swallow the three seas. But a body with neither wings, nor hands, nor feet, is powerless against the sky. I am the world serpent. Jormungand is my name.
Daniëlle

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Faunaat: Hippogrief
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 04-09-2009 22:28:27

Weer een hoop reacties. Het duurde weer eventjes voor een nieuw stukje geplaatst kon worden, aangezien school weer begonnen was voor mij!
Het is nu een lekker lang stukje en ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Nieuw lid dat in dit verhaal voorkomt namelijk.... Nena! aka Supernijntje.

Enjoy!!

Deel 4, hoofdstuk 2
Nena was in gesprek met Anouk, die in haar jaar zat en heel spontaan en open was tegen haar en was ondertussen aan het eten. Samen waren ze aan het wachten op hun rooster toen Jasper er aan kwam en bij hen kwam zitten.
‘Hallo dames, goed geslapen?’ hoorde Nena hem zeggen. Beiden knikten ze en Anouk en Jasper praatten met elkaar, maar Nena haar gedachten dwaalden af naar hele andere dingen. Haar gedachten dwaalden namelijk af naar die ene vreselijk dag in de vakantie.

Nena liep naar het park toe waar ze had afgesproken met haar vriendje Rick. Ze was al aan de late kant en ze hoopte nog maar dat hij op haar zou wachten. Het klonk nogal dringend, dus was ze zich zo snel mogelijk gaan om kleden en had ze de televisie uit gezet, had haar ouders gedag gezegd, was op de fiets gesprongen en ging naar het park toe in haar buurt.
Waar blijft ie nou? Vroeg Nena zich af en ze keek op haar horloge. Het was al echt half vier! Terwijl ze om twee uur hadden afgesproken. Ze had besloten om weg te gaan. Een jongen die een half uur te laat is oké, daar kon ze nog wel mee leven omdat ze zelf ook niet altijd op tijd kwam, maar een jongen die anderhalf uur te laat kwam en zelf nog gezegd had dat het dringend was en geen smsje of wat dan ook gestuurd had om te vertellen dat hij zelf iets later kon komen, was gewoonweg absurd!
Nena had de moet om vier uur op gegeven en chagrijnig liep ze terug naar de fiets toen ze ineens een bekend iemand zag.
‘Rick?’ vroeg ze en ze liep wat dichterbij om te zien of het ook echt Rick was. Hij stopte abrupt met waar hij mee bezig was en liet het meisje wat ze beter kende als Jessica. Het dreuzelmeisje wat haar altijd al gepest had omdat zij anders was, nietwetende dat zij magische krachten bezat.
‘Oh wat leuk! Kijk eens wie we daar hebben Rick!’ zei ze en ze keek heel vuil naar Nena. Rick keek geschrokken naar Nena en ging zo ver mogelijk uit de buurt van Jessica staan.
Jessica ging met haar hand langs haar lange blonde haren die wel tot haar middel kwamen.
‘Nena! Het spijt me! Het is niet wat je-’
Voor Nena was de maat vol, het was nu voor haar duidelijk waar al die tijd was wanneer ze hadden afgesproken en hij later kwam.
‘Het is niet wat ik denk dat het is? Maar hoe weet jij nou wat ik denk? Er is daar maar een optie voor! Voor zover ik weet beheers jij dat niet!’ ze keek hem woedend aan en trok als automatisme haar toverstok uit haar broekzak en Jessica begon te lachen.
‘Houd je kop dicht! Dom wicht!’ schreeuwde Nena buiten zichzelf ze en ze richtte haar toverstok op Jessica, die natuurlijk niet in besefte dat het haar einde zou kunnen betekenen en moest veel moeite doen om haar lach in te houden, maar Rick was geschrokken voor Jessica gesprongen.
‘Nee Nena! Doe het niet, je bent nog niet volwassen. Je komt in de problemen!’ het was duidelijk dat hij haar wilde beschermen, maar nu was het Nena’s buurt om te lachen.
‘Ha! Wat kan mij dat nou schelen? Die stomme school die alleen maar problemen veroorzaakt sinds ik daar ben! Mijn leven is niet gewoon meer Rick en wat kan er nou erger zijn dan wanneer jij een mes door mij hart steekt?’ haar stem ging van krachtig naar zachtjes en onzeker.
Ze keek Rick aan en hij keek haar aan.
‘Het spijt me Nena! Echt waar ik hou van je!’ probeerde hij nog, maar voor Nena was alles duidelijk.
‘Het is genoeg! Was dit het waar je me voor wilde spreken? Het met mij uit te maken om vervolgens met dat wicht daar te nemen? Je weet toch hoeveel pijn en verdriet zij mij veroorzaakt heeft? Toen ik jou leerde kennen op Zweinstein, dacht ik, dacht ik dat alles anders zou zijn, maar nee het blijkt zelfs dat de mensen van onze soort het fout kunnen hebben!’ zei ze en de tranen sprongen er nu uit. Ze had zich de hele tijd groot gehouden, maar niet meer toen ze besefte dat zelfs in de magische wereld waar alles te reparen was, een gebroken hart niet te reparen viel.

Heel onbewust gleed er nu ook een traan over haar wang. Gelukkig voor haar zag niemand het en merkte ze dat professor Anderling hun roosters kwam uitdelen. Ze droogde snel haar wangen en nam haar rooster in haar hand.
‘Nee hè! Ik heb gelijk een blokuur toverdranken! Van professor herkurl!’ ze kreunde hoorbaar en zag Anouk ernstig kijken.
‘Jij ook?’ vroeg ze en Anouk knikte met een grimas.
‘En jij Jasper?’
ook Jasper knikte, maar hij was een stuk vrolijker dan dat zij waren.
‘Waarom ben jij zo vrolijk?’ vroeg Anouk, terwijl ze hem aankeek met een wenkbrauw omhoog.
‘Gewoon!’ zei hij en hij stond op en liep de zaal uit. Anouk volgde het voorbeeld en verliet ook de zaal. Nena zuchtte nog een keer hoorbaar en liep ook de zaal uit.

In de volgende ''aflevering'' van HPT at Hogwarts:
Nena komt haar ex weer tegen en tja, of dat wel goed komt?
Spyro krijgt steeds meer gevoelens voor Sterre, maar wat betekenen die gevoelens. Is het alleen maar vriendschappelijk bedoeld of is het meer dan dat?

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 04-09-2009 23:05:47

oeh wat gemeen van rick
snel verder schrijven hoor super geschreven, zoals steeds :)

spyro
noek

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 04-09-2009 23:38:38

Cooooooooooooool!
Snel door schrijven saartje Het verhaal is belangrijker dan je school
Hihi

Sterre

Poetsjie

cousity
Klassenoudste

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 05-09-2009 13:03:37

mooi stukje :)

I may devour the 5 continents, and swallow the three seas. But a body with neither wings, nor hands, nor feet, is powerless against the sky. I am the world serpent. Jormungand is my name.
Daniëlle

Freestylehonor
Hoofdmonitor

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 05-09-2009 13:23:58

Leuk stukje Saar :D
snel weer door gaan
maar wel goed je werk doen voor school he

SaarSuuz
In de hele wereld is er niemand zoals ik! God glimlachte toen ik geboren werd
Nieuwe filmpjes online dus snel kijken!!!

JasperPotter
Schoolhoofd
Moderator

Griffoendor
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 05-09-2009 16:16:35

Wat een ***, is die Rick. Ik wil wel eens weten hoe ik vrolijk kan zijn als ik een blokuur toverdranken heb

Ik kan hier een heel verhaal neerzetten maar dat doe ik niet

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 05-09-2009 18:14:38

@ turnsterretje: bedankt voor je reactie!
@ An0ukiieee: whahah het verhaal gaat over school en dat naast school. Dan heb ik het bijna altijd over school dus.
@ cousity: bedankt voor het compliment, volgende keer wil ook graag weten waarom het stukje mooi was/is.
@ Freestylehonor: komt wel goed hoor, gewoon in het weekend schrijven en doordeweeks mijn aandacht richten op school!:
@ JasperPotter: tja hoe het komt dat jij vrolijk kan zijn tijdens toverdranken. Daar kom jij snel genoeg achter!!

Zo vandaag even door geschreven, dus ik heb een nieuw stukje voor jullie!

deel 5, hoofdstuk 2
Spyro had net zijn maaltijd op en met een volle maag liep hij samen met Sterre naar hun eerste les. Ze hadden net hun rooster gekregen van professor Banning en daar op stond dat Sterre een blokuur toverdranken had en hij had Geschiedenis van de Toverkunst en had er totaal geen zin in. Hij had zijn arm om Sterres schouders heen geslagen en samen liepen ze verder. Hij zou haar eerst brengen naar Toverdranken om vervolgens naar zijn eigen les te gaan. Hij gaf veel om Sterre en ze waren goeie vrienden, maar om te zeggen dat hij verliefd op haar was, nee dat was niet zo. Tenminste nog niet en misschien kon daar verandering in komen, want veel mensen dachten al dat zij een stelletje waren en dat was niet zo. Was het dan zo verkeerd gewoon bevriend te zijn met een meisje zonder iets met haar te hebben? Blijkbaar gingen mensen er al snel vanuit dat je, wanneer je bevriend was met het andere geslacht, je die persoon leuk zou vinden. Het was echter niet zo, maar Spyro trok zich daar niks van aan en samen liepen ze naar de kerkers en hoorde geschreeuw.
‘Laat me met rust!’ hoorde hij een stem kwaad zeggen toen hij nog op de trappen liep. Hij en Sterre keken elkaar aan en hij liet haar los om vervolgens wat sneller naar beneden lopen met Sterre achter zich aan.
Hij zag een meisje van haar jaar, dat hij beter kende als Nena. De tranen liepen over haar wangen en hij snapte wel waarom. Ze had ruzie met haar oudere vriend, Rick. Rick was een Huffelpuffer en hij zat in het vijfde jaar en ze hadden al een paar jaar iets. Spyro had hem echter nooit vertrouwd, maar zei er niks van tegen Nena. Zo goed gingen ze immers niet met elkaar om. Ze kenden elkaar wel en ze deden wel eens dingen samen, maar verder. Hij liep wel naar haar toe en ging achter haar staan om in te kunnen grijpen wanneer dat nodig was. Sterre kwam naast hem staan en ze keken gespannen toe.
‘Nena! Kom nou, alsjeblieft! Zij zoende mij, ik haar niet!’ Rick was buiten zichzelf en hij was aardig lang voor een vijfdejaars en zeker twee koppen langer dan Nena, maar dat zorgde er niet voor dat ze uit het veld geslagen was door zijn lengte.
‘Zeker net als al die andere keren dat je te laat kwam en zei dat je vrijwilligerswerk deed! Wat een onzin! Volgens mij lag je gewoon al die tijd met die dreuzel te ***. Is dat het niet gewoon? Was dat niet je vrijwilligerswerk?!’ Nena kon zichzelf niet meer in de hand houden dus Spyro liep naar haar toe en zei: ‘Nena, hij is het niet waard. Kom we moeten gaan anders komen we te laat bij toverdranken.’ Hij was allang blij dat zij hem liet uitpraten en niet onderbrak.
‘Spyro je hebt gelijk, hij is een enorme zak! Hij is het gewoon niet waard!’ zei Nena en ze keek omhoog. Ze negeerde het feit dat ze gehuild had en na één kwade blik naar Rick, liep ze naar Spyro en Sterre toe om vervolgens met Sterre naar het klaslokaal te gaan en Spyro zijn weg naar boven te volgen.

Overigens wel een klein stukje, maar ach!

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

cousity
Klassenoudste

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 05-09-2009 18:24:48

mooi stukje zeker voort schrijven op deze manier want het is goede schrijfstijl

Daniëlle

supernijntje
Schoolhoofd

Ravenklauw
Faunaat: Meermens
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 05-09-2009 21:47:57

"Mijnen entrée" zoals ze dat hier zeggen .
Mijn personage neemt ook geen blad voor de mond! En wat is Rick een *** ! ö Heel leuk geschreven, ik ben benieuwd naar het volgende stukje.

Quote van hermelienfan!!:
Je weet toch hoeveel pijn en verdriet zij mij veroorzaakt heeft?

Ik vraag me af wat er in het verleden gebeurd is .

She walks in beauty, like the night...

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 05-09-2009 22:31:30

Jieeeeeeeeeeehoeee!
Ik wist niet dat je *** mocht zeggen op deze site Blijkbaar dus wel, moehahahaha.
Super leuk stukje weer Saartje! Nou ja hè, leuk. In ieder geval boeiend, laten we het daarop houden! Ga zo door en succes met je schooltjes gedoetjes

P.s. Jij bent wel schoolverslaafd

Sterre

Poetsjie

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 06-09-2009 21:17:43

khad em al gelezen en gezegd watk ervan vond, maar kga toch nog es zeggen: echt een superstukje!
schrijf gauw verder!! <3

spyro
noek

Freestylehonor
Hoofdmonitor

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 06-09-2009 23:23:20

Leuk stukje Saar:)
hehe beetje laat met lezen maarja druk met van alles
sne lweer verder schrijven

SaarSuuz
In de hele wereld is er niemand zoals ik! God glimlachte toen ik geboren werd
Nieuwe filmpjes online dus snel kijken!!!

JasperPotter
Schoolhoofd
Moderator

Griffoendor
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 07-09-2009 16:25:46

Kan weer eens niet wachten o het volgende deel, ik vind het een topverhaaltje, snel verder schrijven hoor:!

arnor
Hoofdmonitor

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 07-09-2009 16:59:35

Ik las net het verhaal en vind het super!!! Ik hoop dat ik in het volgende deel voorkom... Mijn favoriete stukjes zijn de geweldadige, misschien kun je eens een toverduel nena tegen rick...

...Light may be useful if there's darkness...

...It's all about blood...

Yoh
Klassenoudste

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 07-09-2009 19:13:52

Oooooh BRILJANT
Echt waar ik denk dat jij gewoon een Award moet krijgen voor beste Schrijver
Maar ik wil ook nog is voorkomen

It's gonna be a Bumpy Ride <3

Lord Diablos
Hoofdmonitor

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 12-09-2009 20:34:51

Leuk geschreven! snel weer verder?

"Liefde is niet de perfecte persoon vinden, maar de imperfecte persoon perfect vinden"

=LM=

hermelienfan!!
Minister van Toverkunst

Zwadderich
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 13-09-2009 14:19:57

Weer een hoop reacties allemaal! Bedankt Dat zorgt er wel weer voor dat ik blijf schrijven:).
Het is weer weekend en dat betekent dus dat ik ook meer tijd heb om een stukje te schrijven en tada!! Hier istie dan stukje zes van hoofdstuk 2!!!

Deel 6, hoofdstuk 2
Gevolgd door haar bewonderaars liep Elise naar haar eerste les Waarzeggerij. Zij was een van de weinige die haar PUISTexamens ging doen in Waarzeggerij. Ze vond het erg interessant om zowel van Zwamdrifts kant dingen te horen als die van Firenze. Hoewel zijn groep hem weer ontbannen had, wilde hij toch blijven lesgeven op Zweinstein dat deed hij nu al bijna twintig jaar.
‘Volgens mij ben ik degene die hier Waarzeggerij volgt, niet jullie.’ Zei ze en ze stapte naar binnen en was blij dat ze verlost was van alle mensen die achter haar aan liepen. Waarom wilde ze dit ook alweer? Dacht ze, terwijl ze naar haar plaats liep in de Waarzeggerij toren. Omdat ze zo diep aan het nadenken was, had ze niet in de gaten dat ze tegen iemand was opgelopen en viel op de grond. De al aanwezigen in het lokaal begonnen te lachen en ze werd rood van schaamte.
‘Sorry,’ moppelde ze en ze trok zich omhoog aan de hand die zich had uitgestrekt om haar te helpen. Nadat ze haar kleren weer goed had gedaan, bekeek ze haar helper.
Het was een van de twee jongens die gisteren nog met haar aan het flirten waren. Ze rolde met haar ogen toen hij begon te grijnzen en haar achterna liep.
‘Ik wist niet dat jij ook Waarzeggerij volgde! Toevallig he?’ zei hij enthousiast en nam naast haar plaats aan een tafeltje in het lokaal.
‘Over toeval gesproken,’ zei ze terwijl ze deed alsof ze niet gemerkt had dat hij naast haar ging zitten en ze pakte haar spullen uit haar tas. Wat een arrogante kwast! Dacht ze terwijl ze in haar tas zocht naar het boek genaamd Het Droomorakel. Het was hetzelfde boek als vorig jaar, maar ze waren er nog lang niet mee klaar, dus was ze blij dat ze geen nieuw boek hoefde te kopen.
‘Goedemorgen klas!’ begon de oude Professor Zwamdrift. Ze zag er heel slecht uit en Elise was benieuwd waardoor dat kwam. Slechte voorgevoelens? Slechte voorspellingen? Maar als dat zo was, dan zou ze er altijd slecht uit moeten zien, aangezien haar voorspellingen nooit wat goeds betekenden en meestal niet echt uitkwamen. Elise vroeg zich dan ook af waarom professor Anderling haar niet ontslagen had nadat Professor Perkamentus vermoord was.
‘Sla jullie boek maar open op bladzijde 70! Dan beginnen we met de gevorderde manier van toekomst voorspellen. Weet iemand misschien al een manier? Jij misschien Elise?’ zoals gewoonlijk richtten de ogen zich weer op haar, maar dit keer omdat zij zoals gewoonlijk het antwoord zou weten.
‘Je kan bijvoorbeeld kijken in een kristallen bol, zoals we dat twee jaar geleden gedaan hebben alleen toen waren de beelden wazig. Nu zal je waarschijnlijk scherpere beelden zien, aangezien we al verder zijn en de basis gehad hebben. Dan heb je nog het handlezen en het kijken in koffiedik. Ook die hebben we twee jaar geleden behandeld, maar zijn we er nog niet diep op ingegaan.’
Ze negeerde de blik van de jongen naast haar, die haar met open mond zat aan te staren, net als de rest van de klas. Zeker omdat zij nog haar boek dicht had en dus niet in het boek had kunnen kijken, terwijl de rest van de klas dat wel had kunnen doen.
‘Heel goed mevrouw Schots! Dat is dan tien punten voor Huffelpuf! Zoals mevrouw Schots zojuist als eerste manier heeft opgenoemd, gaan wij nu kijken in een kristallen bol. Pak er eentje per tafeltje uit de kast.’ Ze wees naar de gehavende kast in het hoekje van het lokaal.
‘Zal ik gaan halen?’ stelde de jongen voor en ze stonden allebei tegelijk op, maar Elise zuchtte.
‘Ik haal het wel, bedankt.’ En ze liep naar de kast om een bol te pakken en liep weer terug naar het tafeltje.
De rest van de les zat ze opgescheept met de jongen zonder naam. Ze was ook niet geïnteresseerd genoeg om zijn naam te weten en was blij dat ze het lokaal uit kon toen de bel ging en sprintte zo hard ze kon, terwijl haar naam werd geroepen door die jongen.

Niets is mooier
Dan de liefde die
de storm des levens
heeft doorstaan

JasperPotter
Schoolhoofd
Moderator

Griffoendor
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 13-09-2009 14:48:44

woehoe, het is weer spannend, hopen dat het weekend weer snel opnieuw begint, hopen dat je dan weer een stukje kan schrijven. Inderdaad, die Award voor beste schrijfer heb je in je zak als het aan mij ligt!

Navigatie:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27