Het zevende jaar

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 11-03-2009 20:42:44

Het zevende jaar

Er wordt vrij weinig verteld in de boeken over het zevende jaar op zweinstein zonder Harry, Hermelien en Ron. Daarom gaan wij nu verzinnen wat er is gebeurt. De personages:

Marcel Lubbermans:
Loena Leeflang: Turnsterretje
Ginny Wemel: AnOukiiee
Simon Filister:
Draco Malfidus: Aiedail(woeps, schrijf je dat zo?)
Vincent Korzel:
Karel Kwast:
Benno Zabini
Demelza Robins:
Regina Valster: Ginnygirl
Patty Park: Amy

Leraren:
Severus Sneep:
Amycus Kragge:
Alecto Kragge: Liza Vilijn
Hildebrand Slakhoorn: Zegevlier
Minerva Anderling: Maaike
Filius Banning:

Ik ben vast heel veel mensjes vergeten, maar goed. Als je nog leerlingen of leraren weet, uil me even. Er is vast ook nog wel ruimte voor dooddoeners. Als je mee wilt doen, uil dan even. Ik geef lekker geen gehoor aan verzoeken die via dit topic worden gedaan! Ohja, hou je gewoon aan je personage en liever geen eigen personage verzinnen. Buh-bye

----------------------------------------

Sterre

Everything will be allright, if I just breathe

Maybe it's not my weekend, but it's got to be my year!

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Faunaat: Draak
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 11-03-2009 21:07:37

loena leeflang

"ginny!" riep ze over het perron.
"ginny!" ze liep naar haar toe.
"hoi" zegt ze dan.
"hoe gaat t?"
ze kijkt gehaast om zich heen.
"ik hoop dat de trein er gauw is. hoe laat is t? waar zijn harry enzo?" vraagt ze.
"nee wacht, kom even mee" ze trok ginny mee naar achteren.
"oke ik hoop dat we een coupe voor ons kunnen krijgen."
ze zucht weer.
"jongens toch, ik ben blij dat we op zweinstein veilig zijn!"
ze kijkt weer om zich heen en ziet marcel. ze wenkt hem.
"maar nu goed, waar zijn harry enzo? ze komen toch he? ze... ze gaan toch niet echt doen wat ze zeiden? dat ze niet naar school zouden komen dit jaar?" vraagt ze twijfelend.

Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt,
kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt...

spyro
noek

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Faunaat: Hippogrief
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 12-03-2009 17:22:41

Ginny Wemel

Ze worstelt zich los uit de greep van haar overbezorgde moeder.
'Echt mam, het komt wel goed' probeert ze haar gerust te stellen.
Maar haar moeder luistert niet en begint te huilen. Ze drukt haar nog één keer tegen zich aan en geeft een kus op haar haar. Dan laat ze haar los en Ginny kan gedag zeggen tegen de rest van de familie.
'Geef die dooddoeners van katoen' mompelen Fred en George. 'We sturen je nog wel wat spullen'
Ginny grijnst.
'Ginny, iek wens jou viel geluk op zweinstein' zegt Fleur en ze drukt Ginny ook tegen zich aan. Dan hoort Ginny Loena's stem.
'Sorry, moet gaan' zegt Ginny die zich gauw loswurmt en naar Loena loopt.
Ze omhelst haar vriendin.
'Hé! Hoe was je vakantie?' vraagt ze. 'Eh, ik- ja, dat doen ze wel. Maar ik mag er niet te veel over kwijt, hoe weinig ik ook weet'
Ze zwaait naar Marcel die ook bij hun komt staan. Dan krijgt ze Malfidus in het oog, die loopt alsof hij de koning van de wereld is.
'patser' snuift Ginny en ze werpt Malfidus een woedende blik toe.

Sterre

Aiedail
Hoofdmonitor

Griffoendor
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 12-03-2009 18:55:41

'Haha!' Draco liet een spottende lach klinken en keek Ginny aan. 'ZoZo.. Daar hebben we de Wemeltjes weer! Waar is je vader? Weer bezig met dat Dreuzelspul zeker...' Korzel en Kwast lachten onnozel mee toen Lucius Malfidus eraan kwam. 'Hoi vader' zei Draco. En hij glimlachte.
'Zo...' zei Lucius. 'Niemand van de Wemels heeft het tot zover opgegeven? Moedig hoor...' een kort, hikkig lachje ontsnapte uit zijn keel. 'Kom Draco..' Zei hij en hij trok zijn zoon mee naar een andere plaats op het perron.
Ondetussen klonken de puffende geluiden van de Zweinstein Express alweer. De trein naderde snel!

I was still waiting for the Pink Ferrari, but the freaking prince came on a freaking HORSE! ><

Some people are pwned, I'm Franked [a]

You should do something fun!
Hey.. I am fun!
DO ME! :D

Yoh

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 12-03-2009 19:27:00

toen malfidus aankwam, had ze haar rustige zelve weer gevonden.
"het komt wel goed" realiseerde ze zich. ook al wist ze niks, en wist ze dat wat de drie zouden gaan doen levensgevaarlijk was, toch voelde ze ineens dat alles weer goedkwam. ze keek draco koud aan.
"zo, onkruid vergaat niet, zoals je ziet" zegt ze rustig. ze glimlacht niet echt van harte, wanneer ze zegt: "fijn dat je er ook weer bent. en inderdaad heeft niemand van de wemels het opgegeven. en dat gaan ze ook niet doen. vreemd he..." zegt ze tegen hem.
"vreemd, hoe veel béter ze zijn dan jouw familie, die te laf is om ook maar iets te doen tegen voldemort. het zijn altijd de zwakken die zichzelf beter vinden"
ze glimlacht naar ginny wanneer draco zich kwaad omdraait met zijn vader. ze hoorde een hoop gedonder toen de trein het perron binnenreed. ze zuchtte opgelucht.
"het komt weer goed, zodadelijk zijn we veilig"
ze lachte weer.
"het wordt dit jaar echt anders he?" vraagt ze en ze kijkt haar vriendin aan.
"het wordt nooit meer hetzelfde"

spyro
noek

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 12-03-2009 20:02:50

Ginny vindt het niet eens nodig om worden vuil te maken aan die moordenaar. En Loena zegt al genoeg. Ginny glimlacht poeslief naar Draco als hij zich omdraait.
'Moordenaar' zegt ze tegen zijn rug.
Hij draait zich woedend om maar zijn vader draait hem weer om en werpt Ginny een woedende blik toe, waaruit je kan lezen dat hij liever wilde dat ze dood ging. Haar moeder komt op haar afgelopen en kijkt haar angstaanjagend aan.
'Nu al problemen aan het veroorzaken? Ik neem je weer mee naar huis!' Ze pakt Ginny d'r arm al.
'Thuis ben ik niet veiliger hoor' zegt Ginny en ze rukt zich los.
Loena zegt iets tegen haar moeder en ze kalmeert. Dan laat ze zich de trein in leiden door Loena en ze zoeken een coupé op.
'Ik krijg Malfidus wel' zegt Ginny tegen Loena. 'Ik zal dit schooljaar een hel voor hem maken. Voor zover dat kan natuurlijk, je weet nooit wat er is gebeurt op school'

Sterre

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 12-03-2009 20:16:42

ze hoopte maar dat molly ginny wel naar school ging laten! ze had geen zin om het hele jaar alléén door te brengen. ze glimlacht weer opgelucht als ginny knikt ten teken dat het goed is.
"we zullen voorzichtig zijn" zegt ze tegen molly. ze zegt nog even ook gedag tegen de wemels en neemt ginny dan mee de trein in.
"hier, deze is nog vrij!" zegt ze en ze duwt ginny langzaam de achterste coupe in. ze sloot de duur en ging toen op de bank tegenover ginny zitten.
"vertel nu eens? aan mij mag je toch wel zeggen wat ze uitsteken?" vraagt ze. dan haalt ze een munt uit haar zak.
"deze herken je toch nog wel zeker? wie was er vorig jaar bij het gevecht? zij drie, de jouw familie, de rest van de orde, jij, marcel én IK. en wie was er t jaar daarvoor op t ministerie? we hebben gevochten, weet je nog? gevochten voor ons leven. twee keer. dat zegt toch genoeg? dat weten zij toch ook. wij hebben ons leven voor hen gewaagd"

spyro
noek

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 31-03-2009 15:56:57

'Ik weet van niks, Loena' zegt Ginny. 'Ik weet het echt niet! Harry had gezegd dat hij niet meer terug kwam naar school, dat was ook één van de redenen dat hij-' Ze praat nu veel zachter, voor het geval iemand het hoort. '-dat hij het uitmaakte. Hij is bang dat Voldemort erachter zou komen'
Loena maakt even een vreemd gezicht om de naam voldemort. Ginny was even vergeten dat er niet veel mensen waren die hem bij zijn naam noemde, voor zover zij weet alleen Harry, Hermelien en Perkamentus.(Dat staat in één van de boeken, heb research gedaan)
'Sorry' verontschuldigd ze zich. 'Zou er nog zwerkbal zijn dit jaar?'

Sterre

Maaike
Hoofdmonitor

Griffoendor
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 12-04-2009 19:31:31

'Ik vrees van niet juffrouw Wemel,' zei Anderling streng. 'Hoewel ik graag had gezien dat Griffoendor de Cup zou bemachtigen, is het zwerkbal afgelast. Niemand mag meer zomaar het kasteel verlaten zonder toestemming en begeleiding van een van de aanwezige docenten.'

Mais loin là-bas, Quelque part dans le ciel, Une voix m'appelle, N'oublis pas qui tu es!

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 12-04-2009 20:19:51

"hoe... niet?" vroeg ze geschokt nadat ze zich naar anderling had omgedraaid.
"maar wat kan er nu gebeuren? het is toch niet om.." loena staakte haar zin. ze wist wel dat er niks in te brengen viel tegen wat anderling zei. ze zuchtte en keek ginny aan.
"dus je weet het écht niet he?" vroeg ze dan zachtjes.

spyro
noek

Maaike
Hoofdmonitor

Griffoendor
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 12-04-2009 22:29:23

'Jaja ik weet dat je het vreemd vind me te zien,' zei ze met een kleine glimlach.
Daarna knipoogde ze naar Ginny en Loena. 'Tot vanavond op Zweinstein,' zei ze.
Ze liep nu naar Molly. 'Hallo Molly, hoe gaat het er mee?' vroeg ze aan haar en ze glimlachte. 'Ik bewaak de doorgang naar het perron voor het geval dat...' legde ze uit toen ze de verbaasde blik van Anderling zag.

Mais loin là-bas, Quelque part dans le ciel, Une voix m'appelle, N'oublis pas qui tu es!

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 15-04-2009 17:51:35

'Dus ook al geen zwerkbal!' roept Ginny gefrustreerd uit. 'Wat voor nut heeft het nog om terug te gaan' Na een blik van haar moeder zegt ze: 'Maar ik ga wél! IK laat mijn medegriffoendors niet in de steek'
Ze kijkt even naar boven alsof Harry, Hermelien en Ron daar zouden zitten.
'Maar professor, hoe gaat u dan naar zweinstein? Ook met de trein mee?'
Ze kijkt vragend naar haar.
'En is het waar dat Sneep nu het schoolhoofd is? En dat er dooddoeners op school zijn?'
Als dat zo is dan zal ze Sneep het nog druk krijgen met haar. Ze zal die *** niet rustig schoolhoofd laten zijn, ze zal het hem zo zwaar maken dat hij huilend terug rent naar zijn dode moeder!

Sterre

Maaike
Hoofdmonitor

Griffoendor
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 15-04-2009 21:13:42

'Professor Sneep is schoolhoofd, en ja, ik vrees dat er dooddoeners zijn. Maar die mogen het kasteel niet betreden. Ten minste, dat heeft Professor Sneep mij verteld,' zei ze met een onvreugdevolle grimas. 'In de leerlingenkamer van Griffoendor zijn jullie helemaal veilig voor zowel de dooddoeners als het schoolhoofd,' zei ze en ze zuchtte. 'En ik verdwijnsel naar zweinsveld. Van daaruit ga ik met de koets naar school.'

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 15-04-2009 21:23:30

ze kijkt van anderling naar ginny en weer terug. dooddoeners! sneep schoolhoofd!
ze zucht. erger kon haast niet.
"dan zullen we dit jaar pas echt gaan moeten vechten, toch?" vraagt ze aan anderling. ze ziet dat ze aarzelt, waarna ze een blik wisselt met ginny. nu sneep schoolhoofd was en de dooddoeners er waren... zweinstein was in gevaar! zij waren in gevaar. meer dan vorig jaar.
ping pong!
de trein naar zweinsveld arriveert zodadelijk op het perron

klonk het door de luidsprekers. ze kon hem al horen, en als ze naar rechts keek zag ze hem al aankomen.

spyro
noek

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 15-04-2009 22:17:10

'Niks professor' mompelt Anouk verontwaardigd. 'Die titel is hij niet waard.' Dan vervolgt ze harder. 'Denkt u echt dat ze zich daar aan houden? Denkt u dat Sneep u zou vertellen hoe het echt zou gaan? U bent van- Nou ja, u weet waar u van bent en hij weet dat ook en hij weet ook dat u het dan door zou vertellen en dan komen er geen leerlingen meer naar school die hij kan kwellen en- nu hou ik mijn mond wel' Eindigt Ginny na een dreigende blik van haar moeder.
Ze ziet Fred en George, die haar kwamen uitzwaaien, breed grijnzend. Ze wendt snel haar blik af. Fred en George gaat ze missen ! Al zag ze ze misschien niet zoveel als vroeger, hun winkel was leuk, vooral als ze kon helpen.
'Maar nu gaan we echt de trein in, ga je mee Loena?'
Maar ze liet haar geen keuze en trok haar al mee. Voor haar moeder in tranen zou uitbarsten.

Sterre

Jarno
Klassenoudste

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 02-05-2009 21:49:56

Sneep kwam aanlopen. "Jullie mogen hier niet staan. Allemaal morgenochtend bij mij op het kantoor strafwerk, en 50 punten per persoon aftrek." en Sneep liep met zijn wapperende gewaad achter zich weer weg.

Voeg me toe als buddy, dan voeg ik jou toe ^^

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 03-05-2009 11:53:42

ze wordt meegetrokken door ginny, maar meteen worden ze al tegengehouden door sneep.
"hoezo wij mogen hier niet staan?" vraagt ze kalm, maar met ogen die zouden kunnen doden.
"mag niemand meer naar school? oh, fijn dat te weten. moeten we dan allemaal hier op het perron blijven staan?"
ze kijkt ginny aan, die rood aangelopen is.
"laat maar" sust ze en ze duwt ginny de trein in.
"hij is het niet waard"
ze werpt nog een snelle blik over haar schouder en loopt dan met opgeheven hoofd naar een nog lege coupe.

spyro
noek

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 11-05-2009 16:18:54

Off: Ja hoor, je mag Sneep wel zijn. Maar dan moet je wel langere posts maken, dat je 't even weet

On:
Ze wordt meegetrokken door Loena als ze Sneep tegenkomen. Hij zegt dat ze niet mogen staan waar ze staan.
'Dat komt omdat we er niet langs kunnen' mompelt Ginny woedend. 'Omdat jij en je vette haar in de weg staan'
Ze kijkt woedend naar hem op en luistert naar wat Loena zegt.
'En dan nog wat-' begint Ginny maar Loena trekt haar al mee.
Ze kijkt achterom, bang daar haar moeder had gezien dat ze Sneep tegenkwamen. Maar haar moeder praat nog met Anderling.
'Waarom is Sneep hier? En waarom is Anderling hier?' dan ziet ze Malfidus een eerstejaars wegschoppen uit een coupé. 'En waarom gaat Malfidus niet gewoon dood?'

Sterre

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 11-05-2009 16:51:11

ze moet lachen om ginny's laatste opmerking
"tja.." begint ze zacht.
"onkruid vergaat niet"
ze gaat naar de eerstejaars, die op de grond ligt en knielt erbij neer.
"hej, laat je niet zo op je kop zitten door hem hé. laat hem je dag niet verpesten."
ze kijkt even aarzelend naar ginny, maar zegt dan: "kom maar bij ons zitten in de coupe, daar is plaats genoeg" en ze wijst naar hun coupe.
"zo, hoe heet jij? mijn naam is loena, en dit is ginny"

spyro
noek

AnOukiiee
Schoolhoofd

Huffelpuf
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 11-05-2009 17:04:08

Ze zucht geërgerd als Loena weer zo overdreven aardig doet.
'Ik vind 't best dat je een eerstejaars helpt, maar om hem nou meteen uit te nodigen' sist ze haar toe.
Ginny's dag was in ieder geval al wel verpest. Na een waarschuwende blik van Loena, probeert Ginny toch maar aardig te doen.
'Ja, trek je maar niks aan van die ***' zegt ze glimlachend.
De eerstejaars staart naar de grond.
'Ik pak 'm wel terug' mompelt ze grijnzend.
Ze ziet Malfidus voorbij komen en Ginny weerhoudt zich ervan een obsceen handgebaar te maken.(lalala, wat een mooi woord toch weer hè!) In plaats daarvan zwiept ze arrogant met haar haar, wat ze zelf wel erg grappig vond.
'Heb je al vrienden hier op school?' vraagt ze subtiel.
De jongen knikt.
'Misschien moet je daar naartoe? Samen staan jullie veel sterker!' En ik wil niet met een eerstejaars gezien worden, denkt ze erachteraan.
De jongen knikt en glimlacht naar hen, dan loopt hij de coupé uit. Loena werpt haar een blik toe.
'Wat?' vraagt Ginny onschuldig.

Sterre

turnsterretje
Minister van Toverkunst

Ravenklauw
Offline!
Direct naar het bericht Gepost op 12-05-2009 19:34:50

en jij zei dat ik loena 'echter' moest maken? jij maakt van ginny een arrogante ***

on:

"kan je niet voor één keer proberen ààrdig te zijn tegen die kleintjes?" vraagt ze streng als de eerstejaars de coupedeur weer gesloten had. haar aardige lach naar de jongen was meteen verdwenen.
"hoe zou jij je voelen, als je in deze situatie voor t eerst op school kwam en je werd zo behandeld door die vieze teuter?" ze probeerde zich kalm te houden, maar had echt medelijden met die eerstejaars en plots ergerde ze zich aan ginny. wat was er toch anders met haar? ze gedroeg zich zo... naar. zo arrogant. zo kende ze haar helemaal niet!
ze keek ginny recht aan, met ineens niet meer zulke dromerige ogen als altijd.
"je weet wat dit jaar kan brengen" voegde ze er onheilspellend aan toe. en ze wist dat ginny dat inderdaad wist, hoe stoer ze zich er ook mocht voordoen, ze wist wel dat haar vriendin haar wàre gevoelens verscholen gingen achter de buitenkant. alleen vervloekte ze de wereld omdat ginny haar blijkbaar niet genoeg vertrouwde om die ook te laten zien.
"zo ken ik je helemaal niet. we zijn toch vriendinnen?" vroeg ze, met nog steeds ginny's blik vast te houden.

spyro
noek

Navigatie:
1 - 2 - 3