Award stemmen zijn geteld
Het zevende jaar
|
AnOukiiee Schoolhoofd Huffelpuf Posts: 1.330 Offline! |
Het zevende jaarEr wordt vrij weinig verteld in de boeken over het zevende jaar op zweinstein zonder Harry, Hermelien en Ron. Daarom gaan wij nu verzinnen wat er is gebeurt. De personages: Marcel Lubbermans: Loena Leeflang: Turnsterretje Ginny Wemel: AnOukiiee Simon Filister: Draco Malfidus: Aiedail(woeps, schrijf je dat zo?) Vincent Korzel: Karel Kwast: Benno Zabini Demelza Robins: Regina Valster: Ginnygirl Patty Park: Amy Leraren: Severus Sneep: Amycus Kragge: Alecto Kragge: Liza Vilijn Hildebrand Slakhoorn: Zegevlier Minerva Anderling: Maaike Filius Banning: Ik ben vast heel veel mensjes vergeten, maar goed. Als je nog leerlingen of leraren weet, uil me even. Er is vast ook nog wel ruimte voor dooddoeners. Als je mee wilt doen, uil dan even. Ik geef lekker geen gehoor aan verzoeken die via dit topic worden gedaan! Ohja, hou je gewoon aan je personage en liever geen eigen personage verzinnen. Buh-bye![]() ---------------------------------------- ![]() Sterre ![]() Poetsjie |
|
Amy Hoofdmonitor Zwadderich Posts: 609 Faunaat: Sfinx Offline! |
Ik zag Regina in haar boek bladeren en mijn opmerking gewoon negeren. 'Lafaard' Dacht ik bij mezelf en ik werkte verder aan mijn toverdrank. Draco zat ook aan mijn tafeltje en grinikte zacht om mijn opmerking. ---------------------------------------- ![]() Geluk kan je niet kopen geluk kan je wel geven klik hier om hpt-familie van me te worden. klik hier voor meer info over een suppersite! |
|
|
turnsterretje Minister van Toverkunst Ravenklauw Posts: 5.216 Faunaat: Draak Offline! |
Loena zat naast Marcel en keek naar het schouwspel. Hoewel Regina nooit echt aardig tegen haar geweest was (maar ook nooit echt gemeen), had ze toch medelijden toen ze haar zo zag sukkelen. Ze keek naar Marcel en glimlachte. Ze vond het zo gemeen van Patty Park. Het was vreselijk hoeveel de school veranderd was. Ze keek weer naar Regina, die nu het recept van Felix Fortunatis voor haar liggen had. Ze schudde zacht haar hoofd, krabbelde iets op een papiertje, slechts één woord, en liet het onopvallend op Regina's schoot vallen toen ze even naar de voorraadkast liep. Het was belangrijk dat ze het meteen kon lezen en vernietigen. Dat het duidelijk was wat ze wilde zeggen. "Veritaserum!!" ---------------------------------------- ![]() Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt, kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt... spyro ![]() noek ![]() |
|
|
AnOukiiee Schoolhoofd Huffelpuf Posts: 1.330 Faunaat: Hippogrief Offline! |
Ginny kwam iets te laat bij toverdranken binnen, maar aangezien Slakhoorn een zwak voor haar had liet hij het gaan. Loena en Marcel hadden een plaatsje voor haar vrijgehouden. Ze zag Loena een briefje op Regina's tafeltje leggen. Ginny fronst haar wenkbrauwen. 'Waar is dat voor?' vraagt ze zacht aan Marcel. Marcel verteld wat er gezegd was. Ginny kijkt ook naar Regina. Ze mocht haar niet, de redenen daarvoor waren waarschijnlijk wel duidelijk. Maar ze had een nog grotere hekel aan Patty Park. Ze vond het maar een dom, lomp wijf, die niks beters te doen had op school aangezien ze toch nuttigs kon. Ze zat in haar hoofd al een wraak actie te plannen, maar Marcel praatte dat uit haar hoofd. 'Oké, whatever. Dan doe ik het niet.' zegt ze met haar ogen rollend. Dus wel. ---------------------------------------- ![]() Sterre ![]() Poetsjie |
|
|
Ginnygirl Klassenoudste Huffelpuf Posts: 270 Offline! |
Veritaserum! stond er op het briefje dat Loena haar had gegeven. Wat bedoelde ze daarmee? Ze wist dat het iets te maken had met het voorval van daarnet met Patty Park. Het verbaasde haar da tLoena haar een Briefje gaf. Ze was de laatste jaren niet bepaald vriendelijk tegen anderen gewwest. Maar ze had wel al gemerkt dat Loena wel lief was geweest. Ze mocht haar wel. Regina zag Ginny binnenkomen. Ze wist dat Ginny haar niet mocht. 'Wat had je dan verwacht,' zei ze tegen haarzelf, 'je hebt geprobeerd haar lief een liefdesdrankje te geven.' Sinds eind vorig jaar, sinds perkamentus dood was, was er veel veranderd. De doodoeners en jeweetwel hadden vrij spel gekregen, en alles leek somberder. Ze had deze zomervakantie veel nagedagt, over vanalles en nog wat. 'Herpak je dit jaar Regina.' Had ze voor het schooljaar begon tegen zichzelf gezegd. Plots besefte ze dat ze weer aan het dagdromen was en ze keek op om te zien of iemand het gemerkt had. Ze begon haastig aan de toverdrank in de hoop deze op tijd klaar te krijgen. Ze vernietigde het briefje en zou na de les aan Loena vragen wat ze had bedoelt met Veritaserum. ---------------------------------------- ![]() |
|
|
turnsterretje Minister van Toverkunst Ravenklauw Posts: 5.216 Faunaat: Draak Offline! |
Ze keek naar Regina en zuchtte diep toen ze merkte dat ze haar briefje niet doorhad. Ze probeerde haar blik te vangen, en toen dat eindelijk lukte wierp ze een veelbetekenende blik op het toverdrankenboek. Felix Fortunatis zouden ze pas over enkele lessen behandelen, en dat wist Patty donders goed. Ze schudde zacht haar hoofd en richtte zich weer op haar eigen toverdrank. "Ik heb het in ieder geval geprobeerd" fluisterde ze onhoorbaar. ---------------------------------------- ![]() Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt, kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt... spyro ![]() noek ![]() |
|
|
Ginny ziet dat Loena wel erg veel de kant van Regina op kijkt. Ze pakt Loena's arm vast en draait haar naar zich toe. 'Waar komt die interesse in Regina opeens vandaan?' vraagt ze zachtjes zodat alleen Loena het hoort. Marcel vraagt hen ondertussen wanneer hij wat in de toverdrank moet gooien en of hij het wel goed doet. Ginny knikt zonder echt op te letten wat hij zegt en gaat verder met Loena ondervragen. 'Ik zie gewoon aan je hoofd dat je een geniaal plan hebt.' zegt Ginny. 'Al moet ik zeggen dat ik dit hoofd nog niet echt ken, maar ik neem aan dat als je een geniaal plan hebt je zo'n hoofd zou trekken.' Ze kijkt Loena weer onderzoekend aan. 'En als jou geniale plan met Park te maken hebt, wil ik zeker helpen. Mag ik, please?' ze maakt haar ogen groot en glimlacht onschuldig. ---------------------------------------- ![]() Sterre ![]() Poetsjie |
|
|
Quote van Zegevlier: OFF: slaknhoorn zei weldegenlijk Felix Fortunatis. ---------------------------------------- ![]() Geluk kan je niet kopen geluk kan je wel geven klik hier om hpt-familie van me te worden. klik hier voor meer info over een suppersite! |
|
|
Oeps Sorry dat zag ik niet... Btw, wat zit Ginny in de klas te doen? ![]() on: Ze keek ginny aan. "Waar kom jij nou ineens vandaan?" vroeg ze, terwijl Ginny al bijna 10 minuten naast haar stond. "Ginny, let toch op!" waarschuwde ze. "Sinds Sneep schoolhoofd is wéét je dat echt àlles aan het licht komt. Je kàn gewoon niets stiekem doen. En bovendien ken ik je zo niet. Wat is er met je gebeurd?" Het was waar, Ginny was véél veranderd sinds vorig jaar. Ze was altijd braaf geweest. Oke, ze hield van een grapje, maar wie niet? Tegenwoordig was ze gewoon alleen maar uit op anderen, die ze niet mocht, voor schut te zetten ofzo. "Je weet dat je hebt beloofd dat je eerst met mij zou overleggen en kijken of ik ermee akkoord ben vóór je iets uithaalt he? Zeker nu moeten we gewoon samen st-" ze werd plots onderbroken door Slakhoorn die zei dat ze stil moesten zijn en hun aandacht bij de toverdrank moesten houden. "Ja professor" zuchtte ze. Maar zodra hij zich omdraaide en naar een andere tafel liep, begon ze weer. "Hoewel je gelijk hebt als je zegt dat ze gewoon onuitstaanbaarder dan ooit zijn. Ze verdienen eigenlijk best een lesje.." dit laatste mompelde ze er onverstaanbaar achteraan. Haar gevoel zei wel ja, maar haar verstand zei nee. Ze rolde met haar ogen. Dit was zo een moment waarop ze bijna op voorhand kon zeggen dat Ginny een slechte invloed op haar zou hebben. "We moeten doorgaan" zei ze nog als laatste. "Zonder de svp zijn we helemaal niets meer.. We moeten het ten minste uithouden tot het einde van het jaar. Of tot ze terug zijn..." Ze keek vaag naar het litteken dat nog op haar arm stond. Sneep zelf viel nog mee, dacht ze verrast, maar de Kragges... Die waren pas erg.. ---------------------------------------- ![]() Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt, kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt... spyro ![]() noek ![]() |
|
|
Regina was helemaal niet goed in het maken van toverdranken, ze las het recept wel 10 keer voor ze stap voor stap begon, omdat ze maar een tafel achter Loena en Ginny zat hoorde ze Loena tegen Ginny fluisteren. Iest over dat ze raar deed en de svp. Ze had gehoord over de svp, toen zij in het derde had, hadden Harry en zijn vrienden zo een groep opgericht. Ze had er nooit bij gewild, maar nu wou ze er wel graag bijhoren. Ze schreef op een briefje naar Loena: "Kan ik nog bij de svp komen?" en deed of ze iets vergeten was. Terwijl ze naar de vooraadkast liep gaf ze het aan Loena, en zonder iets te nemen ging ze terug naar haar plaats. ---------------------------------------- ![]() |
|
|
Off: Eeh... Ze gaat naar de les, zit bij Loena in het jaar, remember? =) Dus ik dacht, als Loena bij Marcel zit, zit Ginny dat ook. En ik zie net dat Regina eigenlijk nog een jaar jonger is dan Loena en Ginny, dus stiekem klopt hier helemaal niks meer van! On: 'Hou daar nou eens mee op.' zegt Ginny geërgerd als Loena weer zegt dat ze veranderd is. 'Hoevaak gaan we dit gesprek nou nog houden? En trouwens, ik blijf het zusje van Fred en George, ik ben opgegroeid met het voor schut zetten van anderen...' Ze doet Marcel's hand naar beneden die net iets wilt toevoegen aan zijn toverdrank wat niet klopt. 'Ja, ik weet dat ik alles met jou zou overleggen, en dat doe ik ook. Maar dan moet jij dat ook doen en ik zie nog steeds aan je hoofd dat jij een plan had. En het had met Regina Valster te maken. Dus wat was jou plan, Loena?' Slakhoorn zegt dat ze stil moeten zijn. Loena zegt al dat ze stil zullen zijn en Ginny knikt bevestigend terwijl ze weer even naar hem glimlacht. 'Ha! Ik wist het. Ik zeg niet dat we ze voor schut moeten zetten voor de hele school ofzo, maar gewoon een klein grapje, zodat ze weten dat er niet met ons te sollen valt. En we moeten zeker doorgaan met de svp, dat is het minste wat we kunnen doen. We zijn niet de stomme kinderen die naar school gaan en maar alles pikken wat er gebeurt in de tovenaarswereld. We moeten ook iets kunnen doen.' Aangezien Ginny uit een gezin met 6 oudere broers kwam, die alle 6 iets voor de wereld deden, had ze een beetje een minderwaardigheidscomplex. Haar vader en moeder en ook haar broers waren overbezorgd geworden, waardoor Ginny's minderwaardigheidscomplex nog groter werd. Dan valt Ginny's blik op het litteken op Loena's arm. 'Wat is er gebeurt?' vraagt ze geschrokken, en net iets te hard. ---------------------------------------- ![]() Sterre ![]() Poetsjie |
|
|
Ze zuchtte weer. Toen liet Regina een briefje op haar schoot glijden, net op het moment dat Ginny veel te hard vroeg wat er gebeurd was. Iedereen keek meteen (weer) hun kant op. "Eh, verkeerd ingrediënt" zei ze, en ze lachte onschuldig naar professor Slakhoorn. Wanneer iedereen weer op zijn toverdrank gericht is, werpt ze Ginny een waarschuwende blik toe. "Wat dacht je. Ik laat me niet behandelen als vuil!" siste ze. Dan las ze het papiertje, keek richting Regina, en draaide zich toen naar Ginny terwijl ze haaren Marcel het briefje liet lezen. "Na de les, vergadering" zei ze, terwijl ze het briefje vernietigde. ---------------------------------------- ![]() Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt, kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt... spyro ![]() noek ![]() |
|
|
off: Regina, Loena en Ginny zitten eigenlijk in het verkeerde lokaal. ON: patty patil: Ik was druk bezig met het maken van mijn toverdrank en trok me niets aan van de aanwezigheid van de 'kleintjes'. Ik keek ook af en toe naar het keteltje van Draco, omdat ik wist dat hij beter was dan hij. Mijn drank zag er nog steets hetzelfde uit als die van hem, dus wist ik dat ik juist zat. ![]() ---------------------------------------- ![]() Geluk kan je niet kopen geluk kan je wel geven klik hier om hpt-familie van me te worden. klik hier voor meer info over een suppersite! |
|
|
Regina wist niet echt of de vergadering ook voor haar bedoelt was, maar ze besloot toch eens te gaan kijken. Ze zag dat Pattie zich mateloos ergerde aan hun aanwezigheid. Voor haar was zwadderich alles en de rest kon de pot op. Ze zag dat Pattie in de ketel van Malfidus keek, typisch, het hondje, dacht ze. Zo noemde ze Pattie altijd, omdat ze zo achter Malfidus aanliep. Ze begon (eindelijk) de eerste ingerdienten in haar ketel te doen en zette er direct wat haast achter zodat ze hopelijk nog optijd klaargeraakte. ---------------------------------------- ![]() |
|
|
Eindelijk was mijn drank klaar, en dog geen twee minuuten daarna, ging de bel. We Moesten onze ketel laten staan, en er een papiertje met onze naam bij leggen, zodat Slakkenhoorn alles kon naakijken en punten kom geven. Zoals altijd liep ik samen met mijn medezwadderaars naar buiten. Het was ondertussen middag en we gingen allemaal naar de grote zaal om te eten. ---------------------------------------- ![]() Geluk kan je niet kopen geluk kan je wel geven klik hier om hpt-familie van me te worden. klik hier voor meer info over een suppersite! |
|
|
Ze schreef haar naam op het papiertje, wachtte samen met Ginny en Marcel tot iedereen buiten was -deels om er zeker van te zijn dat Patty ofzo niets met haar drankje zou doen, deels omdat ze een vermoeden had over Regina-, en sleurde haar twee vrienden dan mee in een gangetje eens ze buiten waren. Ze sprak de twee aan over wat ze vermoedde. "Volgens mij denkt Regina dat de vergadering ook voor haar is, we moeten op onze hoede zijn. Laten we nu maar vergaderen. Ja ik weet het, maar laten we Astronomie dan maar overslaan, ook al is het veruit nog het enige boeiende vak dat we nog hebben.." ---------------------------------------- ![]() Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt, kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt... spyro ![]() noek ![]() |
|
Navigatie:
1 - 2 - 3

Buh-bye

Sorry dat zag ik niet...