Award stemmen zijn geteld
Het zevende jaar
|
AnOukiiee Schoolhoofd Huffelpuf Posts: 1.330 Offline! |
Het zevende jaarEr wordt vrij weinig verteld in de boeken over het zevende jaar op zweinstein zonder Harry, Hermelien en Ron. Daarom gaan wij nu verzinnen wat er is gebeurt. De personages: Marcel Lubbermans: Loena Leeflang: Turnsterretje Ginny Wemel: AnOukiiee Simon Filister: Draco Malfidus: Aiedail(woeps, schrijf je dat zo?) Vincent Korzel: Karel Kwast: Benno Zabini Demelza Robins: Regina Valster: Ginnygirl Patty Park: Amy Leraren: Severus Sneep: Amycus Kragge: Alecto Kragge: Liza Vilijn Hildebrand Slakhoorn: Zegevlier Minerva Anderling: Maaike Filius Banning: Ik ben vast heel veel mensjes vergeten, maar goed. Als je nog leerlingen of leraren weet, uil me even. Er is vast ook nog wel ruimte voor dooddoeners. Als je mee wilt doen, uil dan even. Ik geef lekker geen gehoor aan verzoeken die via dit topic worden gedaan! Ohja, hou je gewoon aan je personage en liever geen eigen personage verzinnen. Buh-bye![]() ---------------------------------------- ![]() Sterre ![]() Poetsjie |
|
AnOukiiee Schoolhoofd Huffelpuf Posts: 1.330 Faunaat: Hippogrief Offline! |
Ginny lacht ongemakkelijk. 'Er is niks' zegt ze. Maar ze ziet aan Loena's blik dat ze haar niet geloofd en dat ze haar gekwetst heeft. Ginny zucht en gaat zitten. 'Het spijt me, Loena. Ik ben mezelf niet meer de laatste tijd.' Aan Loena's blik te zien had zij dat ook wel door. Ginny leunt met haar hoofd tegen het koele glas aan. Loena gaat tegenover haar zitten. 'Maar ik moet toegeven dat ik nooit aardig ben geweest tegen eerstejaars als het niet nodig is' Ze grijnt lichtelijk en staart dan weer naar buiten. Ze weet dat ze Loena kwetst door geen gevoelens te uiten tegen haar. Ze weet dat ze haar alles kan vertellen, dat weet ze echt. Ze mag gewoon geen zwakte tonen in het bijzijn van anderen. Wat heb je er nou aan? ---------------------------------------- ![]() Sterre ![]() Poetsjie |
|
|
turnsterretje Minister van Toverkunst Ravenklauw Posts: 5.216 Faunaat: Draak Offline! |
Ze kan niet onderdrukken dat ze lichtelijk gekwetst is door Ginny's reactie. "Hoe bedoel je nou? Ginny meid, zo ken ik je helemaal niet! Wat is er mis met je?" vraagt ze ongerust. "Waarom probeer je je sterk te houden?" Ze merkt dat Ginny schrikt bij deze vraag, dat ze haar doorhad. "Je bent helemaal niet onvriendelijk tegen eerstejaars, zelfs niet als je ze niet echt nodig hebt! Je hebt nog nooit onaardig tegen hen gedaan of hen gebruikt ofzo, wat haal je je nu toch in je hoofd, je wéét dat dat niet zo is!" Ze kijkt Ginny vaag, toch indringend aan. "Je kàn het me vertellen, dat weet je, ja toch?" ---------------------------------------- ![]() Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt, kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt... spyro ![]() noek ![]() |
|
|
'Oorlog verandert mensen' is Ginny's eerste reactie. 'Je was toch bij de trouwdag van Fleur en Bill? Ik heb mijn huis moeten verlaten, omdat het in elkaar is gestort dankzij de dooddoeners. Al mijn spullen zaten daar in, mijn gehele jeugd zat daar in. En we hadden al weinig geld en nu hebben we ook nog eens geen eigen huis meer! Mijn ouders moeten elke dag een ander huis zien te vinden omdat anders de dooddoeners weer achter ze aan komen om informatie te krijgen over Harry! Dan heb ik ook nog een ruzie met mijn moeder omdat ze niet wilt dat ik naar zweinstein ga en moet ik dit jaar ook nog eens mijn broer en zijn beste vrienden missen die normaal me overal tegen beschermen! Ik sta hier nu helemaal alleen en het maakt me doodsbang!' Ze veegt verwoedt de tranen weg. 'Waren dat genoeg emoties voor je?' vraagt ze bitter terwijl ze de tranen over haar wangen laat lopen. ---------------------------------------- ![]() Sterre ![]() Poetsjie |
|
|
turnsterretje Minister van Toverkunst Ravenklauw Posts: 5.216 Faunaat: Draak Offline! |
Als ze haar vriendin zo hoort praten, krijgt ze tranen in haar ogen. "Natuurlijk weet ik wat er gebeurd is" antwoord ze benepen. "Maar ik heb het nest niet in de fik gestoken. Evenmin je ouders in gevaar willen brengen. En dat hebben Harry, Ron, Hermelien of wie dan ook ook niet willen doen." Ze slikt even en gaat dan verder. "Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is, ja. Ik had tenminste gehoopt dat je dat wel zou beseffen. Ik weet best hoe het voelt om niet veel te hebben. En ja, wij hébben nog een huis, maar voor ons is het ook oorlog. Denk je dat wij nog geen bezoek hebben gehad? Je weet best dat dooddoeners vroeg of laat de Kibbelaar ook onder hun neus zouden krijgen." Marcel kwam de coupé binnen en ze keken hem allebei aan. Even was het stil. Toen keek ze weer naar Ginny. "Hoezo je staat er helemaal alleen voor? Stellen wij dan helemaal niets meer voor?" vroeg ze, voor ze de Kibbelaar weer oppakte en haar gezicht erachter verborg. ---------------------------------------- ![]() Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt, kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt... spyro ![]() noek ![]() |
|
|
Hpfreakje 4de jaar Griffoendor Posts: 119 Offline! |
Off : Ik wil best wel Marcel Lubbermans spelen :) On : Marcel komt aarzelend de coupé binnen en ziet enkel Ginny en Loena zitten, maar merkt ook de spanning die er tussen de twee is. Ook merkt hij dat Harry, Ron en Hermelien ontbreken. " Geheime opdracht?" gokt hij. Hij ploft neer naast Loena. Na een paar momenten van ongemakkelijke stilte vraagt hij : " Zo.. Hoe was jullie vakantie?" ---------------------------------------- ;D Guess who's back?! |
|
|
Ze keek Marcel even aan, maakte een raar sarcastisch geluidje als antwoord op de vraag hoe hun vakantie was, en verborg dan haar gezicht weer achter de kibbelaar. "Het was geweldig. Tot het trouwfeest." zuchtte ze. Haar blik kruiste Ginny even toen ze naar haar keek, maar meteen dook ze weer achter de Kibbelaar. Het was beter even te zwijgen. ---------------------------------------- ![]() Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt, kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt... spyro ![]() noek ![]() |
|
|
Hij bloosde , natuurlijk.. Het trouwfeest! 'Ginny.. Ik vind het echt jammmer voor je' Maar Ron is vast toch een steun voor je? Hij merkte dat zelfs Loena nogal slecht gehumeurd was. "Hé jongens, we moeten samen sterk blijven toch? Dat is wat Perkamentus en Harry ons leerden!" Hij haalde een Chocokikker uit zijn tas. "Iemand hebben?" bood hij aan. ---------------------------------------- ;D Guess who's back?! |
|
|
Ze keek Marcel over haar Kibbelaar aan. Onwillekeurig moest ze toch glimlachen. Marcel hield de moed er altijd in, en hij deed altijd moeite om ruzie tegen te gaan. "Ik wil er wel eentje" antwoorde ze. Ze nam er eentje aan. "Dankje" Haar blik dwaalde af naar buiten. Marcel had wel gelijk. Samen sterk. Ze moesten nu geen ruzie maken, ze hadden elkaar nodig. Ze keek Ginny aan. Ze wist zeker dat zij ook behoefte aan vriendschap had, meer dan ooit. De vraag was alleen nog maar of ze het zou willen toegeven... ---------------------------------------- ![]() Als je moedig blijft proberen maar geen enkel doel bereikt, kun je altijd nog iets leren, ja niks is wat het lijkt... spyro ![]() noek ![]() |
|
|
Ginny Wemel Ginny haalt trillerig adem na wat Loena zei, maar ze reageert niet. Dan komt Marcel binnen. Ze kijkt op en zegt hoi. 'Ja... Ron is een enorme steun voor me' zegt Ginny, ietwat sarcastisch. 'Maar hoe was jou vakantie tot... voor de... bruiloft, zeg maar' Ze kijkt naar Loena en hun blikken kruizen. Loena kijkt snel weer terug in de kibbelaar. Als Marcel een chocokikker aanbied neemt ze er graag een aan. Dan kijkt ze weer naar Loena. 'Het spijt me, Loena, je had helemaal gelijk' zegt ze dan opeens. 'Ik heb jullie nog, en ik heb jullie meer nodig dan ooit, meer dan ik zou willen toegeven. En Harry zou inderdaad willen dat we bleven vechten, en dat moeten we ook doen.' Ze steekt haar chocokikker omhoog. 'Voor Harry' zegt ze als een soort proost. ---------------------------------------- ![]() Sterre ![]() Poetsjie |
|
|
Opgelucht dat Ginny en Loena blijkbaar wat meer ontspannen zijn, steekt ook Marcel zijn hand uit met daarin een Chocokikker. "Op Harry, en alle mensen die tegen Jeweetwel strijden!" Dan stopt hij gauw de Chocokikker in zijn mond en kijkt hij om zich heen. Er moest maar 'ns een Zwadderaar meeluisteren... "Nou,mijn vakantie dus.." hij zucht even. " Niet zo best.. Oma klaagde constant dat ze het gevoel had dat iemand haar volgde." Samenzweerderig boog Marcel zich voorover." Ik had soms zelf het gevoel dat iemand meeluisterde, maar wie?!" ---------------------------------------- ;D Guess who's back?! |
|
|
Zegevlier Klassenoudste Griffoendor Posts: 401 Offline! |
Mag ik slakhoorn zijn? ---------------------------------------- Je onderschrift beantwoordde niet aan de regels en werd door een crewlid verwijderd! |
|
|
Jot jongs =) Je staat erbij, blaas maar weer wat leven in t topic. ---------------------------------------- ![]() Sterre ![]() Poetsjie |
|
|
Liza Vilijn Hoofdmonitor Zwadderich Posts: 506 Faunaat: Draak Offline! |
Mag je ook een zelfverzonne hp personage spelen? Als het niet mag dan speel ik wel Hermelien Griffel :) ---------------------------------------- ![]() Je onderschrift beantwoordde niet aan de regels en werd door een crewlid verwijderd! |
|
|
Zegevlier Klassenoudste Griffoendor Posts: 401 Offline! |
Slakhoorn: Welkom allemaal, Vandaag gaan we Felix Fortunatis maken. De bereidingswijze staat op pagina 122. Nog vragen? ---------------------------------------- Je onderschrift beantwoordde niet aan de regels en werd door een crewlid verwijderd! |
|
|
Amy Hoofdmonitor Zwadderich Posts: 609 Faunaat: Sfinx Offline! |
off: ik wil graag Patty Park zijn. ON: Patty nam rustig haar boeken. Eindelijk een jaar zonder die Potter en zijn stomme rosse vriend. Dacht ze blij, maar langs de andere kant vond ze het wel jammer dat sneep geen toverdranken meer gaf. Ze begon het recept voor haar toverdrank door te lezen. ---------------------------------------- ![]() Geluk kan je niet kopen geluk kan je wel geven klik hier om hpt-familie van me te worden. klik hier voor meer info over een suppersite! |
|
|
Ginnygirl Klassenoudste Huffelpuf Posts: 270 Offline! |
ik wil graag Regina Valster zijn... ![]() ---------------------------------------- ![]() |
|
|
Regina zat in het toverdrankenlokaal. Ze hoorde niet eens wat prof. Slakhoorn zei, ze zat ver weg in haar gedachten. Ze had gehoord over de gebeurtenissen van afgelopen vakantie, arme wemels, arme Hermelien en... Harry. Nu ze er over nadacht was ze toch een beetje beschaamd over haar gedrag de afgelopen jaren. Ze had het gevoel dat dit jaar echt een jaar overleven ging worden. En dat je beter een hechte band kon vormen om sterk te staan. En blijf uit de buur van die zwadderaars dacht ze bij zichzelf. Hoe konden er nu zo'n gemene mensen bestaan? Ze werd misselijk als ze aan de dooddoeners en jeweetwel dacht. Ze wou er niet aan denken hoe het dit jaar zou aflopen, met sneep als schoolhoofd. Marcel was niet de enige dat er de kriebels van kreeg. En dan nog die dooddoeners. Hopelijk overleeft iedereen dit schooljaar. dacht ze. ---------------------------------------- ![]() |
|
|
Amy Hoofdmonitor Zwadderich Posts: 609 Faunaat: Sfinx Offline! |
ik zag dat dat ene meisje van griffoendor, hoe heette ze ookal weer? Oh ja Regina, dat ze er niet echt bij leek te zijn. Ze lachte vals in haarzelf en riep door de klas naar haar: "hey Regina, zit je weer met je hoofd bij die domme potter?" Ze wist dat Regina vorig jaar had geprobeert Potter te verlijden met liefdesdrank. "Zie dat je Felix fortunatis niet mislukt he, of je hebt misschien ongeluk." Ze lachte kil. Ze vond het prettig dat al de andere afdelingen zo bang leken te zijn en ze haatte Potter omdat ze al veel verhalen van Draco had gehoort e zelf ook al eens problemen had gehad met potter, wemel en griffel. Ze was blij dat die er dit jaar niet waren. ---------------------------------------- ![]() Geluk kan je niet kopen geluk kan je wel geven klik hier om hpt-familie van me te worden. klik hier voor meer info over een suppersite! |
|
|
Liza Vilijn Hoofdmonitor Zwadderich Posts: 506 Faunaat: Draak Offline! |
Ik wil graag Alecto Kragge zijn ---------------------------------------- ![]() Je onderschrift beantwoordde niet aan de regels en werd door een crewlid verwijderd! |
|
|
Regina hoorde Patty Park roepen: "hey Regina, zit je weer met je hoofd bij die domme potter?" Ze schrikte op uit haar gepieker en keek Patty vuil aan. Nu Sneep sxhoolhoofd was dachtte ze echt dat ze zich alles konden permiteren, het vuile ***kind! Ze wou iets terug riepen, maar bedacht zich. 'Ze is het niet waard.' Herhaalde ze in zichzelf, 'Maak je woorden daar niet aan vuil.' Ze richtte zich weer op haar boek en begon het recept te zoeken, welk recept waren we ook alweer aan het maken dacht ze. Oh jha, Patty had het daarnet geroepen: Felix fortunatis. Waar staat dat recept? Ze doorbladerde haar boek en toen ze het gevonden had begon ze te lezen. ---------------------------------------- ![]() |
|
Navigatie:
1 - 2 - 3

Buh-bye

, natuurlijk.. Het trouwfeest!